پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ممدوحی رسانه حوزه

حوزه/ حوزه دارای استعدادهای بی نهایتی است که هیچ خبرگزاری مانند آن را ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله ممدوحی در بازدید خود از خبرگزاری «حوزه» و هفته نامه افق حوزه، در جمع مدیران، بابیان این که حوزه گرفتار مظلومیت خبری است گفت: قم نه تنها شهر فرهنگی است، بلکه شهری فرهنگ ساز می باشد که آموزه های مختلف دینی و فرهنگی را به جهانیان منتشر می کند.

وی با تأکید بر این که باید خود را از این مظلومیت خارج کنیم، گفت: حوزه دارای استعدادهای بی نهایتی است که هیچ خبرگزاری مانند آن را ندارد. حوزه از نظر استعدادهای علمی، مسائل اخلاقی، فلسفی، تربیتی و مدیریتی، سیاسی و... خبرساز است و این منابع در هیچ جای جهان نیست.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: امروز خبرگزاری هایی که از این منبع دور هستند، برای این که مخاطبان را جذب کنند، مجبورند دروغ پردازی کنند، چراکه حرفی برای گفتن ندارد. در روزنامه ها نیز یک مطلب را چندین مرتبه مطرح می شود تا صفحات پر شود.

وی با بیان این که به هر گوشه ای از حوزه نگاه می کنیم، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد، گفت: وقتی در کتابخانه علامه حسن زاده آملی حضور یافتم، مشاهده کردیم منبع عظیم دینی و تاریخی در این کتابخانه وجود دارد که شامل کتابهای مختلف علمی، نجومی، فقهی، فلسفی، قرآن با ترجمه های مختلف و... که برخی از آنها نایاب است، وجود دارد.

این استاد حوزه با اشاره به از بین رفتن چنین منابعی در تاریخ یادآورشد: درصورتی که به چنین منابعی بی توجه باشیم، ممکن است آن را از دست بدهیم و در آن زمان پشیمانی فایده ای ندارد.

علمای حوزه منبع تاریخی بزرگ هستند

آیت الله ممدوحی ادامه داد: علمای حوزه منبع تاریخی بزرگی هستند که هر کدام حرف های زیادی برای گرفتن دارند. حرف های نابی که کمتر کسی به سراغ آنها رفته است.

وی در ادامه به خطرهای پیش رو در فعالیت های رسانه ای اشاره کرد و گفت: باید مراقب بود در میان حوزه، شخصیت سازی کاذب نشود چون ممکن است به بنیه نظام خبری حوزه آسیب برساند افرادی که سوژه های باطل را وارد خبر حوزه نمایند یا شخصیتی متناسب رسانه حوزه را ندارند، باید از آنها فاصله گرفت، هرچند اخبار آنها سر و صدای زیادی داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: مقالات و درس هایی  در میان حوزویان وجود دارد که حرف های جدید است و برای اقشار مختلف مفید است. همچنین کتابهایی از شخصیت هایی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله جوادی آملی و دیگر اساتید وجود دارد که می توان مقالاتی را از کتب آنها نوشت و با انتشار در خبرگزاری حوزه یا هفته نامه افق حوزه در اختیار مخاطبان قرار داد.

افق حوزه علمی منتشر شود

وی ادامه داد: به وسیله این منابع فراوان در حوزه، باید نشریه افق حوزه را به عنوان نشریه علمی منتشر ساخت. حتی اگر لازم بود، این  مطالب علمی نشریه به صورت ماهیانه منتشر شود، ولی کیفیت آن همچنان رو به افزایش باشد تا بر وزانت حوزوی بودن نشریه افق بیافزاید.

رسانه حوزه بی طرف باشد

آیت الله ممدوحی در پایان خطاب به مسئولان خبرگزاری «حوزه» و هفته نامه افق حوزه گفت: شما باید به صورتی بی طرفانه با علما و بزرگان دینی و حوزوی ارتباط برقرار کنید تاحساسیت ها در این عرصه برانگیخته نشود. حوزه دارای استعدادهای زیادی است و حتی برخی از طلاب جوان از توانایی های زیاد علمی و معرفتی برخوردارند که می توان از ظرفیت آنها بهره برد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha