جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران، امر به معروف و نهی از منکر را کلید حفظ ارزش ها خواند و تصریح کرد: اجرای این فریضه هم بر مسئولین واجب است و هم بر مردم و کوتاهی در این عرصه پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، با تاکید بر اینکه قوام و حفظ دین به واسطه احیاء فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، کلید حفظ ارزش ها در جامعه اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران افزود: برخی فکر می کنند، نیازی به علنی کردن و اجرای فریضه امر به معروف نیست! در حالی که اهتمام به آن و عمل به تکلیف بر عهده ی همه می باشد.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی چنانچه مسئولین فرهنگی و خصوصاً قوه قضائیه در تحقق این امر کوتاهی کنند و آن طور که باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت نکنند، باعث خدشه دار شدن ارزش های دینی و موجب تضعیف دین الهی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه تهران اضافه کرد: چیزی که در این رابطه در جامعه نظاره گر آن هستیم، عملکرد ضعیف نهادهای مسئول می باشد. به طور مثال در قضیه طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر شهید علی خلیلی، بی توجهی برخی مسئولین ثابت شد. در حالی که حضرت سیدالشهدا(ع) در راه احیاء همین فریضه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه اسلامی، احیاء فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر است، در این رابطه برخی مسئولین یا علم به دین خدا ندارند و یا فاقد شجاعت دینی می باشند، از این رو اراده ای بر اجرای این فریضه در جامعه ندارند.

وی تصریح کرد: بدون تردید اجرای این فریضه هم بر مسئولین واجب است و هم بر مردم، لذا هر کسی که  در این باره کوتاهی کند معذور نخواهد بود و به واسطه ی این بی توجهی و غفلت، دعاها مستجاب نخواهد نشد و موجبات نزول عذاب فراهم می گردد و اشرار بر امورات مسلمین مسلط می شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران در پایان گفت: یکی از مصادیق عینی عوارضِ ترک فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسلمین، تسلط استکبار بر منافع و تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و حمله ی وحشیانه آل سعود به مردم مظلوم یمن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام .در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي متاسفانه مسايل شرعي خصوصا در مورد بودجه بيت المال رعايت نميشود ...بيكاري و بي تدبيري در اين سازمان بيداد ميكند و موسسات اين سازمان متاسفانه بيكاري را به اوج خود رسانده اند هم اكنون در بنياد انديشه اسلامي كه از موسسات وابسته به اين سازمان است در طول دوسال پنج نشريه چاپ شده موسسهاي كه حداقل بايستي با رعايت همه جوانب كار بايستي پانزده نشريه چاپ و تزيع نمايد .... ... والله اعلم