سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از حضور فعال دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: آثار هنری قرآنی طلاب در نمایشگاه قرآن ارایه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام نوروزنژاد با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در قالب مراکز وابسته به خود در نمایشگاه قرآن حضور خواهد داشت، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین این مراکز مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم است که در سال 1366 با هدف گسترش فرهنگ و معارف قرآن و دفاع ازحقانیت آموزه‌هاى آن شکل گرفت.

وی افزود: این مرکز با نگاهى کاملاً نو به عرصه‌هاى تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنى، به جهت‌دهى فعالیت‌هاى قرآنى در حوزه علمیه قم، یارى رسانده است.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد اضافه کرد: این مرکز وظایفى همچون تأمین منابع و اسناد قرآنى، طبقه‌بندى و سازماندهى معارف قرآنى، تدوین فرهنگ‌نامه‌ها و دائرة المعارف‌هاى متنوع قرآنى، پدیدآوردن تفاسیر گوناگون، پاسخگویى به سؤالات و شبهات و شناسایى خلأها و نیازها در عرصه فرهنگ قرآنى را به عهده گرفته و اکنون بزرگترین مرکزقرآن پژوهی کشور است که آثار و محصولات آن در غرفه‌ای در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت های دفتر، مرکز فرهنگی وهنری می باشد که علاوه بر برگزاری جشنواره‌های پنجگانه ویژه طلاب، آثار هنری قرآنی را هم در سه بخش خطاطی، نقاشی و معرق کاری در نمایشگاه قرآن ارائه خواهد نمود.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: معرفی و ارائه این آثار با حضور هنرمندان روحانی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه موسسه بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از دیگر مراکز وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی هستند که تاکنون موفق به کسب عناوین متعددی شده‌اند تصریح کرد: این دو انتشارات نیز با ارائه کتاب‌های خود با موضوعات قرآنی حضور فعالی درنمایشگاه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد خاطرنشان کرد: رونمایی از دو اثر قرآنی فاخر، ارائه نرم افزارهای پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی و نشریات قرآنی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، حضور روحانیون مربی کودک برای اجرای برنامه‌ها، برگزاری مسابقات و ارائه داستان‌های قرآنی مختص کودکان و نوجوانان و ارائه کتب و جزوات تولیدی در معاونت‌های دفتر تبلیغات اسلامی با موضوعات قرآنی از دیگر فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران است.

خاطرنشان می شود، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دهه اول ماه مبارک رمضان در باغ موزه دفاع مقدس تهران، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha