جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماه رمضان

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب، روزه داری را حاکم شدن بر غرائز و هوس های نفسانی دانست و گفت: ماه رمضان، ماه تمرین درک همنوعان و تلاش برای رفع گرفتاری های دردمندان و نیازمندان است.

حجت الاسلام علی اکبر عندلیبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در شیراز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه به عنوان فریضه ای واجب به شمار می آید و انجام این فریضه به طور طبیعی سخت و طاقت فرسا است و انسان های راحت طلب، آمادگی کافی برای فرار از زیر بار انجام آن را دارند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب تصریح کرد: ماه رمضان ، ماه مبارزه با عادت های بیهوده و سرزنش شده و روزه عبادتی موثر در مسیر تقویت اراده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، انسان به علت امساک از خوردن و آشامیدن در ایام روزه داری و کنترل گوش و چشم و زبان، اوقات فراغت ارزشمندی را برای آرامش روح و مشغول کردن آن به امور معنوی و روحانی فراهم می آورد.

حجت الاسلام عندلیبی خاطر نشان کرد: روزه عبادتی است که فرد، در زمان انجام آن به طور اختیاری، غرایزش را کنترل می کند. انسان در هنگام روزه با وجود گرسنگی و تشنگی و احساس نیاز به لذت های دیگر در حالی از آنها برای کسب رضای الهی چشم می پوشد و با روزه گرفتن ثابت می کند که انسان می تواند بر غرایز و هوس های خویش حاکم باشد و آنها را تحت کنترل داشته باشد.

وی یادآور شد: انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان، ضمن انجام عبادت، یک دوره درک شرایط سخت بیچارگان و فقیران و همدردی با آنان را تمرین می کنند و آموزش می بینند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه تمرین درک همنوعان و تلاش برای رفع گرفتاری های دردمندان و نیازمندان است.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha