پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله هاشمی شاهرودی و حیدرالعبادی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، جریان تکفیری را فتنه ای فراگیر و خطرناک برشمردند که می بایست همه کشورها و همه مذاهب اسلامی در مقابل آن موضع گیری آگاهانه و قاطعانه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق که در قم برگزارشد، ضرورت مقابله فرهنگی و فکری توسط علماء و اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام را یاد آور شد و اظهار داشت: این نقشه شوم، برای خدشه دار کردن وجهۀ اسلام در جهان صورت گرفته و نیاز به ریشه یابی دقیق و مقابله جدی دارد.

وی آگاهی و هوشیاری در برابر نبرد رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان اسلام را خواستار شدند و در این راستا ارتباط بیشتر میان رهبران مذاهب اسلامی و اقوام را ضروری دانستند.

آیت الله هاشمی شاهرودی ضمن بزرگداشت فداکاری های ملت عراق بر ضرورت توجه به مشکلات مردم و حمایت از مجاهدان و مبارزان و برنامه ریزی برای استفاده بلند مدت از این نیروها تأکید کردند و موفقیت و پیروزی ملت و دولت عراق را از ذات احدیت مسألت نمودند.

 در ابتدای این دیدار آقای حیدر العبادی با اشاره به مشکلات مختلفی که دولت و ملت عراق با آن درگیر هستند گزارشی از اقداماتی که در زمینه تجهیز نیروهای نظامی و داوطلبان مردمی برای مقابله با هجمه تکفیری های داعش انجام شده است ارائه کرد.

وی با اشاره به دخالت کشورهای منطقه ای و بین المللی در این خصوص، نسبت به گسترش خطر اندیشه های تکفیری و تروریستی به کشورهای دیگر هشدار داد و اظهار داشت حتی کشورهای غربی نیز از خطر این جریانها در امان نخواهند ماند.

 وی اضافه کرد: در کنفرانسی که برای مقابله با تروریسم شکل گرفته بود، ما خواستار بیداری جهانی برای مبارزه با خطر تفکرات انحرافی شدیم که مورد استقبال جهانیان قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha