سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله صافی و حسینی بوشهری

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: باید کاری کنیم مردم به خصوص قشر تاثیرگذار جامعه ارتباط بیشتری با حوزه پیدا کنند که از پس این ارتباط با علما، یک بازاری می تواند ناشر دین و مذهب شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز، در دیدار آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه  و حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیران حوزه علمیه استان قم اظهارداشتند: فعالیتی که در حوزه علمیه مبنی بر استفاده از حوزه ،برای رونق کسب و کار حلال در قم آغاز شده است کار بسیار مبارکی است.

ایشان افزودند: حرکتی که مدیران حوزه در این زمینه آغاز کردند که به نشر احکام کسب و کار و بازار می پردازند بسیار پسندیده است و به همین جهت اطمینان داریم که این حرکات و این برنامه ها موجبات رضایت و خشنودی امام زمان(عج) را فراهم می آورد.

بازاریان ارتباط خوبی با مراکز دینی داشتند

این مرجع تقلید بیان کردند: برنامه هایی که حوزه در این زمینه پیاده می کند قطعا موجب احیای امر اهل بیت(ع) و بزرگان دین ماست، زیرا باید احکام دین و ارتباط بازاریان متدین با حوزه ها حفظ شود، زیرا در گذشته نیز سوابق بسیار خوبی در این زمینه وجود داشته و بازاریان ارتباط خوبی با مراکز دینی داشتند.

ایشان گفتند: در گذشته های دور به خاطر داریم افراد بسیاری بودند که از جماعت بازاریان همیشه معتقد به حرکت روحانیت بودند و با علمای ما نیز ارتباط داشتند و بازاریان متدین بسیاری از برنامه های دینی را در شهرها پیاده می کردند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به انتشار کتب مفیدی از جمله کتاب «انیس التجار» اظهارکردند: باید کاری کنیم که مردم به خصوص قشر تاثیرگذار جامعه ارتباط بیشتری با حوزه پیدا کند و از پس این ارتباط یک بازاری می تواند ناشر دین و مذهب شود.

ایشان گفتند: اگر امروز مردم با حوزویان ارتباط بیشتری پیدا کنند خودشان می توانند همه امور را در عرصه های مختلف مطابق با احکام شرع پیاده کنند؛ از اینکه این حرکت در ماه مبارک رمضان آغاز شده است بسیار خرسندیم.

این حرکت باید ماندگار شود

این مرجع تقلید بیان کردند: مدیران حوزه باید نسبت به این امور اهتمام داشته باشند و مردم و طلاب را برای تبلیغ و بیان احکام امور اجتماعی از جمله کسب و کار تشویق کنند.

معظم تاکید کردند: این حرکت باید ماندگار شود؛ متاسفانه این امور درحال فراموشی بود و نسل جوان بازار ارتباط گسترده ای که در گذشته بین بازار و حوزه بود را ندارند باید این ارتباط قوی تر شود.

بسیاری از بازاری ها مروجان دین بودند

ایشان گفتند: در زمان ائمه اطهار(ع) هم بسیاری از روایات ما توسط همین شاگردان بازاری امام(ع) بیان می شدند که در زمان امام باقر و امام صادق(علیهم السلام) این مساله بیشتر نمود داشت و بسیاری از بازاری ها مروجان دین بودند که در کوی و برزن و بازار به نقل احادیث می پرداختند.

آشنایی مردم با احکام، امربه معروف است

این مرجع تقلید بیان کردند: امیدواریم این موج که از حوزه علمیه قم آغاز شده به یک نهضت مبارک فراگیر و سراسری مبدل شود ودر همه شهرها جاری باشد، زیرا این مساله مانند امر به معروف و نهی از منکر است و مسیر و خط جامعه را تغییر خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha