پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ باید از فضای معنوی و بی نظیر ماه مبارک رمضان در جهت ترویج فضایل انسانی از جمله بحث عفاف و حجاب، نهایت استفاده را ببریم.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فضای معنوی و خاص ماه رمضان چنان است که حتی بر روی کسانی که اهل روزه گرفتن نیستند نیز تا حد زیادی تاثیر گذار است.

وی افزود: در واقع جو و فضای معنوی ماه رمضان، باعث آرامش روحی و دوری از تلاطم های زندگی مادی می شود، ضمن آن که کسانی که شاید انسان های مقیدی هم نباشند اما به احترام فضای معنوی ماه مبارک رمضان ، تا حدود زیادی بسیاری از مسایل را در این ماه مراعات می کنند.

 عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به ضرورت توجه به کار فرهنگی و ارزشی در این ماه در سطح جامعه گفت: باید از همه ظرفیت های تبلیغی از جمله شبکه های اجتماعی نهایت بهره برداری را کرد و در این راستا مبلغین و اساتید حوزه و دانشگاه می توانند بسیار نقش آفرین باشند و پیام های دینی را در این فضای معنوی به خوبی تبیین و تشریح کنند.

وی یادآور شد: به خصوص در رابطه با مساله حجاب و عفاف می توان در ماه رمضان فلسفه و خواص حجاب و ضرورت ها و الزامات آن در جامعه را برای جامعه زنان و دختران تبیین نموده و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به رشد بینش و درک آنان از این ضرورت اسلامی ، کمک کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha