جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان ، زمینه و بستر درک و فهم قرآن کریم به خوبی فراهم است و باید از این ظرفیت به خوبی بهره لازم را بُرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ماه رمضان همان طور که می دانیم بهار قرآن است و در این ماه به لطف الهی و شرایط معنوی خاصی که حاکم است، دل های بسیاری شیفته کلام الله می شود.

وی افزود: روحانیون عزیز، خطبا و مبلغان گرامی در این ماه در راستای ترویج حال و هوای قرآنی کشور نقش بسیار مهم و ارزنده ای برعهده دارند و الحمدالله در این خصوص نیز بسیار فعال هستند ، منتهای مراتب باید بیش از پیش به مجاهدت فرهنگی و اخلاقی بر محوریت قرآن مجید ، اهتمام ورزند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که قرآن، معجزه جاوید خاتم پیامبران محمد مصطفی (ص) است، گفت: درک پیام ومحتوای این کتاب آسمانی و به ویژه عمل به فرامین و دستورات انسان ساز آن می تواند مایه سعادت جامعه باشد و هر کس که به سبک زندگی قرآنی عمل کند، بی گمان سعادتمند بوده و به رستگاری نائل می شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال های اخیر در اماکن مقدسه به ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) ، حضرت معصومه (س) و امامزادگان و بقاع متبرکه کشور ، مراسم باشکوه روخوانی و تفسیر قرآن برقرار است که با خود آثار و برکات فراوانی به همراه داشته، به ویژه این که بسیاری از آن ها از شبکه های صدا و سیما نیز پخش می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha