جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نابلسی مصاحبه

حوزه/ عملا ثابت شده است که رویکردهای سازشکارانه در مواجهه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نه تنها فایده ای برای امت اسلام نخواهد داشت بلکه خسران و شکست را متوجه امت اسلامی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ عفیف النابلسی از علمای سرشناس لبنانی است که 74 سال قبل در منطقه جبل عامل به دنیا آمده است و از همان روزی که امام موسی صدر به شهر صور لبنان رفت، خودش را به محافل درسی و قرآنی "امام" رساند. شیخ عفیف، عمده تحصیلات حوزوی اش را در حوزه علمیه نجف نزد اساتیدی چون حضرات آیات ابوالقاسم خویی و محمدباقر صدر گذراند و همانگونه که استادش شهید صدر توصیه کرده بود از نهضت عظیم امام خمینی رحمه الله حمایت می کرد.

شیخ عفیف النابلسی این روزها در شهر صیدا لبنان اقامت دارد و علاوه بر اداره حوزه علمیه الزهراء این شهر، نماز جمعه صیدا را نیز اقامه می کند و در صف حامیان جریان مقاومت قرار دارد. او سر بزنگاه از جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت کرده است.

علت اصلی بحران منطقه، آمریکاست

آیت الله نابلسی در مصاحبه ای کوتاه با خبرگزاری حوزه، به تحولات کنونی در منطقه پرداخت و درباره چرایی بحران در کشورهای مختلف مانند سوریه، عراق و یمن گفت: علت اصلی این بحران، کشورهای استبدادی یعنی آمریکا و غرب هستند که در بسیاری از موارد آمریکا، کشورهای عربی را با خود همراه می کند تا قدرت او در برابر کشورهای ضعیف بیشتر شود.آیت الله نابلسی مصاحبه با حوزه

ایشان ادامه داد: ما به عنوان کشورهای ضعیف باید به نقش اصلی خود عمل کنیم و این سود زیادی برای ما دارد و باعث می­شود امت اسلام بتواند حق سلب شده و ثروت های غارت شده خود را باز پس بگیرد. از این رو اگر امت اسلام متحد و هم پیمان شوند و همه در خط مقدم جبهه حاضر شوند، دیگر ترس به دل آنها راه نخواهد یافت و در غیر این صورت مرعوب خواهند بود و سرنوشت آنها جهنم است و از این رو به نظر ما تمام شهادت ها در راه مبارزه با استبداد و استعمار و آمریکا و عربستان و مزدوران سعودی می تواند و موجب پیروزی ما و آزادی سرزمین های اشغال شده ما خواهد شد.

از دوران کودکی، شاهد تانکهای آمریکایی در منطقه بوده ایم

این عالم لبنانی خاطر نشان کرد: آنها گروه داعش را آورده اند که دین، خدا و اخلاق را نمی شناسد و تنها چیزی که می داند کشتار و بریدن سر انسان ها می­باشد و این توطئه ای است که از زمان تحقق آمریکا شکل گرفته و از زمانی که ما در این سرزمین عربی هستیم شاهد این توطئه ها بوده ایم. و من از زمان کودکی، خودروهای جنگی و تانک های آمریکا را در منطقه می دیدم در حالی که نمی دانستم چه چیزی هستند. آنها از زمان کودکی به کشورهای ما حمله کرده اند در حالی که چیزی هم نداشتیم و هدف آنها استعمار و استثمار کشورهای ما و چپاول ثروت­ها و منابع کشورهای ما بود.

رویکردهای سازشکارانه نتیجه نمی دهد

ایشان در خصوص روش مقابله با این توطئه برای استثمار کشورهای اسلامی گفت: همان طور که می دانید در سالهای گذشته، گروه های مختلف فکری و سیاسی آمده اند و در این زمینه نظریه پردازی کرده و گزینه های مختلفی را آزموده اند، اما تجربه تاریخی به ما می گوید که ما باید روش خود را تغییر دهیم و با قدرت تمام بر دشمنان خود حمله ور شویم و در این صورت است که مؤمنان به خواست خداوند متعال شاد و آسوده خواهند شد. زیرا عملا ثابت شده است رویکردهای سازشکارانه در مواجهه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نه تنها فایده ای برای امت اسلام نخواهد داشت بلکه خسران و شکست را متوجه امت اسلامی خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha