سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

امروز صدا و سیما باید بجای پرداختن به سرگرمی های بی محتوا، باید به سمت بیان احکام ناب اسلامی برود و با استفاده از منابع غنی دینی و کارشناسان توانمند دینی در این زمینه فعالیت نماید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اول تیرماه ، سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره)مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی، اظهارداشت: هدف امام خمینی(ره)از تاسیس سازمان تبلیغات ، عرضه داخلی و خارجی اسلام بوده، چرا که اسلام ظرفیت های عظیمی برای تکامل و تعالی بشریت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، با اشاره به اقدامات انجام شده در  این زمینه، افزود: در راستای این دغدغه معمار کبیر انقلاب، اقدامات خوبی انجام شده، اما ما تا رسیدن به نقطه و جایگاه مطلوب و اقدام منسجم در این زمینه هنوز فاصله داریم.

وی با اشاره به روند امر تبلیغ دینی در دوران بعد از انقلاب، گفت: بعد از انقلاب و با گذشت سال ها، متاسفانه نقش مردم در این امر کمرنگ شده و تبلیغات دینی گام در مسیر دولتی شدن برداشت؛ امروز در مساجد نه تنها مشارکت مردم ضعیف شده بلکه مردم مطالبه جدی از دولت در زمینه ساخت مسجد دارند ، حتی در اداره مساجد و تامین هزینه های مسجد که قبلا توسط مردم بود، الان مطالبه جدی از دولت وجود داردو مردم حس می کنند چون دولت انجام می دهد دیگر نیاز به مشارکت همگانی نیست، لذا نتیجه آن خالی شدن مساجد می شود که امروز شاهد هستیم.

این استاد حوزه، در ادامه سخنان خود به نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی دینی اشاره و یادآورشد: صدا و سیما باید منادی اسلامی واقعی باشد ولی امروز باید بررسی شود تا ببینیم این امر چقدر محقق شده، درست است امروز رادیو معارف توانسته بسیار خوب فعالیت نماید اما تا نقطه مطلوب و آرمانی فاصله بسیاری داریم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام معتقد است: امروز صدا و سیما باید بجای پرداختن به سرگرمی های بی محتوا، باید به سمت بیان احکام ناب اسلامی برود و با استفاده از منابع غنی دینی و کارشناسان توانمند دینی در این زمینه فعالیت نماید.

به گفته وی ، وقتی ما نتوانیم از ظرفیت هاب معرفتی خود به خوبی استفاده نموده و آنرا به گوش جهانیان برسانیم نتیجه اش ظهور گروهک هایی چون داعش می شود که بدون هیچ گونه پشتوانه دینی صرفا با توسل به تبلیغات افراد زیادی را به خود جذب  کرده و با نام اسلام ، ضربه به بدنه اسلام وارد می کنند.

امام جمعه شهرکرد، در پایان تاکیدکرد: امروز نباید به صورت مقطعی، و تنها به بهانه روز اطلاع رسانی دینی، به ضرورت تبلیغ دین، پرداخته شود بلکه باید یک حرکت منسجم و قاطع در زمینه نشر معارف دینی صورت گیرد.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha