جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ آیت الله شفیعی، با انتقاد از رواج دروغ در جامعه اسلامی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر دروغگویان لعنت فرستاده و این نشان از زشتی این رذیله اخلاقی است که باید از آن پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه مبارک رمضان، به صفات مؤمنان حقیقی پرداخت و با بیان این که مؤمن باید بصیر، اندیشمند، مترقی و کارآمد باشند، اظهار داشت: توجه به ظواهر دنیوی و سطحی نگری شایسته انسان مؤمن نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عدم تأثیر پذیری و خوش فکر بودن را از دیگر نشانه های مؤمنان برشمرد و افزود: مؤمن واقعی کسی است که عزت و سربلندی اسلام را به ارمغان آورد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، ماه رمضان را بهترین فرصت برای شناسایی صفات واقعی شیعیان دانست و افزود: مؤمنان باید در ماه مبارک رمضان با تدبّر در احادیث و روایات بنگرند که تا چه میزان از صفات مؤمنان در وجودشان نهادینه شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به صفات مؤمنان در نهج البلاغه و کلام حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) خود مظهر اندیشه، عقل و خرد بود و در کتاب شریف خویش نیز آورده «مؤمن واقعی کسی است که در دنیا صادق باشد».

آیت الله شفیعی، با انتقاد از رواج دروغ در جامعه اسلامی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه «فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ» بر دروغگویان لعنت فرستاده و این نشان از زشتی این رذیله اخلاقی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مصداق عینی صداقت در زندگی را، وجود با برکت ائمه اطهار(علیهم السلام) دانست و افزود: راستگویی واقعی را اهل بیت(علیهم السلام) در زندگی به منصه ظهور رساندند.

آیت الله شفیعی، با بیان این که انسان مؤمن باید صفات حسنه و نیکو از جمله صداقت و راستگویی را در ماه مبارک رمضان تقویت کند، گفت: مؤمنان واقعی بر اساس دستورات رهبران خود یعنی ائمه اطهار(علیهم السلام) عمل می کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که خداوند اهل دروغ و کذب را دشمن خود می داند، اظهار داشت: در این ماه مبارک از خداوند بخواهیم، تا توفیقی به ما عنایت کند تا از راستگویان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha