شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه روزه ماه مبارک رمضان محک اخلاص است، گفت: اگر کسی برای رضای خدا نخواهد روزه بگیرد در خلوت روزه‌اش را می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد سه شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) سفارش به کثرت صلوات در ماه رمضان کرده‌اند، اظهارداشت: خدای متعال میزان اعمال کسی که در این ماه به کثرت صلوات بفرستد را سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: در روایتی از امیرالمومنین(علیه السلام) آمده است که فضیلت و برتری ماه مبارک رمضان بر سایر ماه‌ها مانند برتری اهل بیت(علیهم السلام) بر سایر مردم است.

محقق حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند در ماه رمضان خیرات و برکات زیادی را به اهل زمین اهدا کرده است، بیان کرد: یکی از برکات این ماه نزول قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) است، فلذا این ماه بهار قرآن و ماه بهره‌گیری از برکات این کتاب آسمانی است و باید هر چه توان داریم از این سفره پر برکت الهی بهره بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه ثواب خواندن یک آیه قرآن در ماه رمضان برابر با ثواب یک ختم قرآن است، اظهارداشت: خداوند در این ماه درب‌های رحمتش را بر روی مومنان بازکرده است و ما باید از این فرصت طلایی با نیات پاک نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه روزه محک اخلاص است، گفت: اگر کسی برای رضای خدا نخواهد روزه بگیرد در خلوت روزه‌اش را می‌خورد. پس در روزه بر خلاف سایر واجبات اخلاص کامل وجود دارد که فرد حتی اگر تنها باشد باز هم روزه‌اش را نمی‌خورد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha