سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌اله صافی

حوزه/ در بیست و سومین نمايشگاه بين‌المللي قران كريم، 40 اثر از آثار فاخر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از تهران، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن معنوی با اشاره به بازگشايي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در تهران، گفت: امسال نيز مانند سال‌هاي پيشين غرفه آثار حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم داير شده و شاخص‌ترين آثار اين مرجع تقليد را عرضه می کند.

وي به هدف از حضور انتشارات دفتر حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني در نمايشگاه قرآن اشاره كرد و ابراز داشت: با توجه به اينكه جامعه نيازمند تفسير و درك صحيح از آيات قرآن است، آثار مراجع تقليد كه در اين زمينه مي‌تواند راهگشا باشد.

مدير موسسه دارالزهرا(س) ادامه داد: در اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي قران كريم،  40 جلد از آثار فاخر اين مرجع تقليد عرضه مي‌شود كه ترجمه فارسي منتخب‌الاثر از جمله مهمترين آثار عرضه شده است.

حجت الاسلام معنوی با اشاره به برخي برنامه‌هاي جنبي كه از سوي انتشارات آيت‌الله صافي گلپايگاني در نمايشگاه قرآن، تصريح كرد: مطالعه آزاد، پاسخگويي به سئوالات شرعي و شبهات مهدوي، دعوت از مسئولان كشوري و بزرگان حوزه از جمله برنامه‌هاي جانبي در نمايشگاه قرآن است.

مدير موسسه دارالزهرا(س) در ادامه با بيان اينكه ماه مبارك رمضان ماه قرآن و عترت است، تصريح كرد: قرآن کتاب جامع راهنمای بشریت است که برای فهم صحیح از آیات آن نیازمند تفاسیر صحیح هستیم.

وی با تبیین شیوه‌های تفسیر آیات قرآن کریم، گفت: برای تفسیر آیات قرآن کریم علما از قرآن و سنت بهره می‌گیرند که این سنت همان سیره و روایت اهل‌بیت (ع) است.

حجت الاسلام معنوی با اشاره به حدیثي از امام زمان (عج) که فرمودند «در زمان غیبت به راویان احادیث ما مراجعه کنید»، گفت: بر این اساس دفاتر مراجع عظام در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، آثار قرآنی که به نگاشت آن اهتمام داشته اند را در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

برپایه این گزارش، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصرروز چهار شنبه، سوم تیرماه،  با شعار «همدلی و همزبانی در پرتو قرآن» در باغ موزه دفاع مقدس گشایش یافت و ت 23 تیر هر روز از ساعت 19 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha