جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران از تحصیل بیش از 3 هزار بانوی طلبه و برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از مازندران، حجت الاسلام غفاری، دراولین جلسه برگزاری جشنواره استانی علامه حلی، در مدیریت حوزه علمیه بابل، با اعلام این خبر گفت: حوزه علمیه خواهران مازندران با بیش از 3 هزار طلبه از استان های موفق در امر پژوهش می باشد و اولین شورای پژوهش کشور نیز در این استان افتتاح گردید.

مدیر جوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: مازندران اولین استانی است که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، آن را جهت راه اندازی شهرک پژوهشی انتخاب کرده است

وی افزود: در سال تحصیلی جاری، حوزه خواهران استان رتبه اول فعالیت های پژوهشی کشور را کسب کرد، همچنین تا کنون 270 مقاله خواهران طلبه به جشنواره سراسری علامه حلی ارسال شده که تعدادی از این مقالات در این جشنواره برگزیده شده اند.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: شعار حوزه علمیه خواهران، "هر طلبه یک پژوهشگر" است و سعی گردیده از بدو ورود طلاب به حوزه، زمینه فعالیت های پژوهشی در کنار برنامه آموزشی فراهم گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامهداد: طلاب خواهر مقطع سطح 2 باید تحقیق پایانی و در سطح 3 باید پایان نامه ارائه دهند که این یک امتیاز حوزه خواهران نسبت به برادران می باشد.

حجت الاسلام غفاری اضافه کرد: حوزه های علمیه خواهران و برادران دارای ظرفیت ها و فرصت های خوبی در زمینه های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ... می باشند که می توان با هم افزایی، از این ظرفیت ها کمال استفاده را برد و به دنبال ظرفیت سازی بود.

وی افزود: مازندران دارای پتانسیل خوبی در زمینه پژوهشی می باشد و می توان بسیاری از همایش ها و جشنواره های سراسری را در این استان برگزار کرد، بطور مثال یکی از این برنامه ها، جشنواره علامه حلی می باشد  و در راستای احصاء و ارزیابی فعالیت های پژوهشی و همچنین ایجاد انگیزه و رقابت سالم در امر پژوهش حوزه های علمیه استان، این جشنواره به صورت استانی برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای بین حوزه برادران و خواهران استان در خصوص برگزاری اولین جشنواره استانی علامه حلی منعقد گردیده که طبق آن، مسئولیت برگزاری اولین جشنواره علامه حلی استان مازندران به عهده دبیرخانه جشنواره مستقر در مدیریت حوزه برادران بوده و مسئول اجرایی و مسئول گروه علمی این جشنواره، طبق دستورالعمل برگزاری جشنواره، توسط دبیر تعیین می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha