پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 352628
۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
عبودیت

حوزه/عضو خبرگان رهبری، به اهمیت توکل به خداوند و جایگاه آن در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: انسان متوکل همواره به خداوند اعتماد می کند و این مهم می تواند نقش زیادی در موفقیت او داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان با اشاره به دعای روز دهم «اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوكّلین علیكَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْكَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیكَ بإحْسانِكَ یاغایَةَ الطّالِبین»، اظهار داشت: در این دعا انسان از خداوند می خواهد که او را از متوکلان درگاهش قرار دهد.

امام جمعه اهواز، به اهمیت توکل و جایگاه آن در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: انسان متوکل همواره به خداوند اعتماد می کند و این مهم می تواند نقش زیادی در موفقیت او داشته باشد.

وی، با بیان این که انسان متوکل، امور و کار خود را به خدا ارجاع می دهد، ابراز داشت: کسی که بر خدا توکل می کند، باید از لحاظ معرفتی به درجه ای برسد که تنها امید خود را خداوند قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که انسان متوکل سود و زیان خود را در دستان بنده خدا نمی بیند، خاطرنشان کرد: توکل در عرصه های مختلف زندگی، یکی از نشانه های انسان مؤمن است.

وی، با بیان این که انسان مؤمن در کنار توکل باید به تلاش و کوشش نیز بپردازد، گفت: در انجام امور، انسان باید تمام همت و تلاش خود را به کار گیرد و از خداوند غافل نشود و از پروردگار جهت کمک یاری طلبد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: آن حضرت جزء چهار زن برتر بهشتی است که پیامبر(ص) در حدیثی به آن اشاره کرده است.

*حضرت خدیجه(س) ثروت خود را خرج اسلام کرد

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که حضرت خدیجه(س) مال و ثروت خود را خرج اسلام کرد، تصریح کرد: ایشان، نخستین بانویی بود که به اسلام ایمان آورد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به جایگاه و منزلت حضرت خدیجه(س) در نزد پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد:: تا آن هنگام که حضرت خدیجه(س) در قید حیات بود، پیامبراکرم(ص) همسر دیگری اختیار نکرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha