جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رمضانی هامبورگ

حوزه/ رئیس اتحادیه علمای اروپا از دولت کویت و مجامع جهانی خواست با عاملان جنایت اخیر در کویت برخورد جدّی نمایند و عاملان پیدا و پنهان این گونه حوادث را به سزای عمل ناپاکشان برسانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، رئیس اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ های شیعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ طب بیانیه ای در واکنش به جمعه خونین کویت و شهادت نمازگزاران کویتی تصریح کرد: دولت کویت و مجامع جهانی با کسانی که در اثر کج فهمی و با ابزار تکفیر، زمینه چنین حرکت هایی را فراهم می سازند برخورد جدّی نمایند و عاملان پیدا و پنهان این گونه حوادث را که موجب تشویه چهره منوّر اسلام نزد جهانیان می گردد شناسایی و به سزای عمل ناپاکشان برسانند.

متن بیانیه رئیس اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ های شیعه به این شرح است:

 إنّا لله و انّا الیه راجعون

خبر فاجعه انفجار تروریستی در مسجد امام صادق علیه السلام منطقه «الصوابر» کویت که به شهادت و مجروحیت تعدادی از نمازگزاران روزه دار منجر شد، قلوب همه انسانهای آزاده جهان را جریحه دار ساخت.

بی شک این حوادث دلخراش خصوصاً زمانی که به نام اسلام و پیامبر رحمت و مهربانی، آن هم علیه جمعی بی دفاع، در خانه خدا، در ماه خدا، در حال عبادت خدا و با زبان روزه انجام می شود، دل مقدّس رسول الله صلی الله علیه وآله وسلّم را به درد می آورد.

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگهای شیعه ضمن محکوم کردن سلسله اقدامات افراط گرایان تکفیری از دولت کویت و نیز از مجامع جهانی می خواهد با کسانی که در اثر کج فهمی و با ابزار تکفیر، زمینه چنین حرکت هایی را فراهم می سازند برخورد جدّی نمایند و عاملان پیدا و پنهان این گونه حوادث را که موجب تشویه چهره منوّر اسلام نزد جهانیان می گردد شناسایی و به سزای عمل ناپاکشان برسانند.

این جانب از خدای سبحان برای همه شهدای این حادثه غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل و برای بازماندگان اجر و صبر مسألت می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha