چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این که نور شهید بهشتی ها خاموش نشدنی است، گفت: نگرانی دشمنان جمهوری اسلامی به خاطر وفاداری مردم ایران به ولایت فقیه، نظام و اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش، گفت: خداوند متعال ضامن خون شهید است و نور شهدا هرگز خاموش شدنی نیست.

وی افزود: حاکمان ظالم در زمان بنی امیه و بنی عباس، 17مرتبه، تصمیم گرفتند کاری کنند که هیچ یاد و نامی و حتی اثری از امام حسین(ع) نماند، اما هیچ گاه موفق به این امر نشدند و چنانچه در اربعین سال گذشته مشاهده کردید، حضور چندین میلیونی اقشار مختلف مردم در بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) که استکبار جهانی را در بهت و حیرت فرو برد، نشان از عدم موفقیت طرح های شوم دشمنان در این رابطه است.

* نام شهید بهشتی زنده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این که اخلاص شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر گم نشده و نخواهد شد، چرا ک ادامه راه امام حسین(ع) و ائمه معصومین(ع) است، ابراز داشت: مظلومیت شهید بهشتی، بنی صدر خائن و جریان لیبرال و نفاق را رسوا کرد و کار را به جایی رساند که بنی صدر بعد از چند صباحی با تغییر شکل و لباس از این مملکت اسلامی فرار کرد و امروزه با ذلت و خواری گذران زندگی می کند، اما یاد و نام آیت الله شهید دکتر بهشتی زنده است و از ایشان با عظمت و بزرگی یاد می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از مهمترین شاخصه های آیت الله شهید بهشتی، ولایتمداری، اطلاعت و حمایت از ولایت فقیه بود و در سخت ترین شرایط از امام(ره) حمایت کرد و و باید از ایشان درس بگیریم.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی با ایثار و مظلومیت خود، انقلاب را تضمین کرد، امید را در دل های مردم زنده کرد و اگر بخواهیم در برابر مشکلات و عوامل دشمنان ایستادگی کنیم نباید از آرمان ها و اصول خود کوتاه بیاییم.

*پایبندی بر اصول انقلابی

نماینده ولی فقیه در اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین به نکته کلیدی اشاره کردند و فرمودند "هیچ گاه نباید از اصول انقلابی کوتاه بیاییم، چرا که برخی از کشور ها از اصول و مبانی خود کوتاه آمدند و ضربه ای اساسی خوردند و به نتیجه ای نرسیدند".

وی با بیان این که نگرانی دشمنان جمهوری اسلامی به خاطر وفاداری مردم ایران به ولایت فقیه، نظام اسلامی و اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: استقبال گسترده از 270 شهید مظلوم بار دیگر، روح امید، نشاط، باور و اعتقاد را در مردم زنده کرد و برگ زرینی را در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.

*انتقاد از نظرات روشنفکر مابانه

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه با انتقاد از نظرات روشنفکر مابانه، گفت: متاسفانه برخی بر این باورند که نباید از شهداء گفت، چرا که روحیه مردم تضعیف می شود! در صورتی که مقام معظم رهبری فرمودند "هیچ کس این حرف را قبول نکند چرا که همه ما مدیون رشادت ها و فداکاری های شهداء گرانقدر هستیم و باید توجه داشت نشاط امروز ما به خاطر از جان گذشتگی شهداء در دوران دفاع مقدس است. مردم ما در جای خود به سرور و شادی می پردازند و در جای خود عزاداری می کنند".

وی یادآور شد: شهداء جانشان را فداء کردند و عده ای هم مالشان را و برخی نیز هر دوی این ها را وقف انقلاب اسلامی کردند و ما وارث دو وقف جان و مال این عزیزان هستیم و این ها ارزشمند است و باید قدر دانسته شود.

*توجه به موقوفات

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان کرد: قبل از انقلاب نسبت به اموال وقفی توجهی نمی شد و دولت های طاغوتی با بی توجهی و حیف و میل آن خیانت می کردند، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حفظ و نگهداری موقوفات، مدیریت صحیح اموال وقفی، اجرای صحیح نیات واقفین و مراقبت از حیف و میل شدن در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

*مدیریت جهادی لازمه احیای موقوفات

وی بیان کرد: کارهای خوبی در این سازمان انجام شده، اما کافی نبوده و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید با تلاش مضاعف و مدیریت جهادی در خصوص احیاء موقوفات و امور وقف و خیرات برنامه های دقیقی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: باید کاری کرد تا استیفای حقوق موقوفات به فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود و همگان نسبت به آن احساس وظیفه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: شناسایی موقوفات و رقباتی که سالیان سال کسی از آن ها خبر ندارد، یکی از وظائف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است و در هر استان و شهری این اداره باید نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha