جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله شفیعی

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: بخشش از صفات الهی است و زیباست که مؤمن این صفات را در خود تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه مبارک رمضان، به صفات مؤمن اشاره کرد و با بیان این که مؤمن باید بذل و بخشش در وجودش نهادینه باشد، اظهار داشت: بخشش از صفات الهی است و زیباست که مؤمن این صفات را در خود تقویت کند.

استاد  حوزه علمیه خوزستان، بخشش را از ویژگی های بارز مؤمن حقیقی برشمرد و افزود: انسان باید صفات الهی را در خود پرورش دهد چرا که مسلمان حقیقی تنها با گفتن شهادتین مسلمان نمی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که مال و ثروت انسان همانند آب چشمه است، اظهار داشت: بخشش ممکن است در ظاهر از مال انسان کم کند اما در دراز مدت سبب کثرت مال و دارایی می شود.

آیت الله شفیعی، «سلیم القلب» بودن را از دیگر ویژگی های مؤمن برشمرد و افزود: مؤمن حقیقی نباید حسد بندگان خدا را در دل خود راه دهد و به دنبال کینه توزی و انتقام باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه تصریح کرد: متأسفانه عده ای به دنبال گرفتن نقطه ضعف از دیگران هستند تا روزی از علیه دیگران از آن ها استفاده کنند که این امر نیز در اسلام نکوهش شده است.

قلب سلیم باید از امور غیر ارزشی دور باشد

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که در روایات آمده اگر کسی از شما عذرخواهی کرد باید او را ببخشید، اظهار داشت: قلب سلیم، قلبی است که از بیماری های اخلاقی و امور غیر ارزشی دور باشد.

آیت الله شفیعی، به صفت «ثابت الحلم» بودن مؤمن اشاره کرد و افزود: افزون بر بردباری و صبر، مؤمن نباید خود را درگیر مسائل تباه و باطل کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که مؤمن باید با تمام وجود خود را مسیر حق و عدالت قرار دهد، اظهار داشت: دستان مؤمن باید برای حل و رفع مشکلات بندگان خدا باز باشد.

آیت الله شفیعی با بیان این که آن چه که ائمه اطهار(س) در روایات بیش از پیش بر آن تأکید داشته اند، نشان از اهمیت و مبتلا به بودن آن مسئله در جامعه را دارد، گفت: انفاق و بخشش مال، یکی از همین مسائل است که ائمه بر آن تأکید بسیار داشته اند؛ چرا که بخشش سبب ثروتمندی انسان می شود.

وی، مال و ثروت را وسیله آزمایش انسان دانست و افزود: بخل برای انسان ثروت به همراه نخواهد داشت، همان گونه که این صفت نکوهش شده قارون را به قعر جهنم کشاند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود تصریح کرد: بزرگترین بذل و بخش را ائمه اطهار(س) انجام دادند؛ چرا که جان و مال خود را فدای اسلام کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha