جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتظار

حوزه/ انتظار مثبت عاملي براي زمينه سازي در خصوص ايجاد تحوّل و خود سازي است، اما انتظار منفي مقاومت نكردن در برابر ظلم را نوعی زمينه سازي براي ظهور مي داند كه از نظر آیات و روایات مردود است.

خانم عباسی، از پژوهشگران حوزوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز به ماهیت شناخت وظایف منتظران حضرت صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: امروزه شناخت وظایف منتظران اهمیت خاصی دارد و هدف از شناخت این مهم، شناخت جایگاه انتظار و منتظِر و همچنین مباحث مربوط به آن و آشنا ساختن منتظران با وظایف و مسئولیّت هایی که در عصر غیبت به عهده دارند، می‌باشد.

وی ادامه داد: انتظار در لغت به معناي چشم به راه بودن و در اصطلاح چشم به راه يك رويداد خوب است. در قرآن و روايات تأكيد فراواني بر انتظار فرج و عبادت شمردن آن شده، انتظار به دو گونه مثبت و منفي مي‌باشد، انتظار مثبت عاملي براي زمينه سازي در خصوص ايجاد تحوّل و خود سازي است، اما انتظار منفي مقاومت نكردن در برابر ظلم را نوعی زمينه سازي براي ظهور مي‌داند كه از نظر ما اين نوع انتظار مردود است.

این محقق حوزوی به ویژگی‌هایی که برای منتظران در آیات و روایات بیان شده، اشاره کرد و گفت: آگاهي و هوشياري، عبادت و بندگی، اميدواري، بردباري و استواري، اخلاق شایسته و... از جمله ویژگی‌هایی می‌باشد که يك منتظر واقعي، باید خود را با آنها آراسته نماید.

عباسی در پایان گفت: منتظران ظهور امام زمان (ع)، در قبال آن حضرت وظايف و مسئوليّت‌هايي به عهده دارند. از جمله، شناخت امام(عج)، حفظ پیوند با مقام ولایت، اطاعت و فرمان برداری از اهل بیت (ع)، کسب آمادگی‌های لازم، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ و دعوت، تکذیب مدّعیّان دروغین مهدویّت و... می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha