جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 352725
۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
اسماعیلیان

حوزه/ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با بیان اینکه 60 موسسه قرآنی در استان قم به فعالیت می پردازند، گفت: تعداد محدودی از این موسسات برای حضور در نمایشگاه قرآن و عترت دعوت شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام علی اسماعیلیان شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه قرآن و عترت که در تالار غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که تجلیگاه هنر قرآنی در استان است.

وی با بیان اینکه مفاهیم بلند قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت از سوی هنرمندان قمی به صورت تئاتر خیابانی نمایش داده می شود، تصریح کرد: همچنین هنرمندان خوشنویس استان قم در ایام نمایشگاه فعالیت دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با اشاره به اینکه مهم ترین نرم افزارهای دیجیتال قرآنی در سطح کشور در نمایشگاه قرآن و عترت عرضه می شود، افزود: همچنین تابلوفرش هایی مزین به آیات قرآن کریم جهت بازدید مخاطبان به نمایش گذاشته شده است.

حجت الاسلام اسماعیلیان با اشاره به فعالیت غرفه های کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن و عترت، گفت: در این غرفه ها برای کودکان سرگرمی هایی در قالب قرآنی تدارک دیده شده است.

وی در ادامه به حضور ناشران بزرگ قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت اشاره کرد و بیان داشت: انتشارات مؤسسات اسراء، انصاریان، ترجمان وحی، دارالهدی و کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی به عرضه آثار خود می پردازند.

مسئول سومین نمایشگاه قرآن و عترت با اشاره به فعالیت غرفه انتشارات قرآنی برای کودکان، ابراز داشت: این انتشارات به نشر و ترویج ارزش های قرآنی در قالب تولیدات نوشتاری، تصویری، سمعی و بصری برای کودکان می پردازد.

حجت الاسلام اسماعیلیان افزود: اجرای هنرهای زنده، انتقال مفاهیم قرآنی از طریق کارگاه های هنری، آشنایی با بخش نجوم و فعالیت غرفه عفاف و حجاب از دیگر بخش های نمایشگاه قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه 60 موسسه قرآنی در استان قم به فعالیت می پردازند، گفت: تعداد محدودی از این موسسات برای حضور در نمایشگاه قرآن و عترت دعوت شدند و به دلیل کاهش فضای نمایشگاه امکان بهره مندی از دیگر موسسات قرآنی فراهم نشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با تاکید بر اینکه مکان نمایشگاه قرآن و عترت به دلیل کمبود منابع اعتباری تغییر یافت، گفت: امیدواریم شاهد استقبال خوب مردم قم از این نمایشگاه باشیم.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی نیز  با اشاره به نقش برجسته سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در برگزاری این نمایشگاه، اظهار داشت: این مطالبه از شهرداری قم وجود داشت که به صورت مستقیم در عرصه های فرهنگی نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: حضور مستقل شهرداری و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت قابل تقدیر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از هنرمندان قمی تاکید کرد و ابراز داشت: قم ظرفیت بالایی در زمینه تولید هنرهای صنایع دستی، سنتی، خطاطی، نگارگری، تجسمی و دیگر عرصه های هنری با محوریت فرهنگ دینی و قرآنی دارد.   

امیرآبادی تصریح کرد: باید به همت شورای شهر و شهرداری قم، نمایشگاه دائمی در قم جهت ارائه آثار هنرمندان راه اندازی شود.

وی در پایان به جایگاه قم در عرصه توریسم مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: این شهر از کشورهای خارجی و اقصی نقاط کشور زائر و توریسم دارد و به همین دلیل در بلندمدت باید در مرکز و خروجی های شهر نمایشگاه های دائمی راه اندازی شود و آثار هنرمندان قمی عرضه شود.انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha