جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طیب حسینی روابط عمومی حوزه

حوزه/ مدیر بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ارتباط مراجع عظام تقلید از طریق ویدئو کنفرانس و معرفی حوزه های علمیه کهن به عنوان خاستگاه علمای بزرگ شیعه، در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مستقر در نمایشگاه قرآن، در تشریح برنامه های بخش حوزوی نمایشگاه بیست و سوم، اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های ما برقراری ارتباط مراجع عظام تقلید از طریق ویدئو کنفرانس با نمایشگاه است و در تلاش هستیم زیرساخت های لازم جهت انجام این کار را فراهم کرده تا از فیض حضور این بزرگواران در نمایشگاه بهره مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های غرفه های مشاوره در بخش حوزوی نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در این غرفه ها ارائه مشاوره در حوزه های مختلف همچون مشاوره خانواده، حدیث و احکام، تربیت، سبک زندگی اسلامی، ازدواج و ... صورت می گیرد و مخاطبین می توانند با حضور در نمایشگاه، از این مشاوره ها استفاده مطلوبی داشته باشند.

مدیر بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه، 12 اثر برتر و فاخر مراکز حوزوی که شامل آثار برتر در حوزه های اینترنت، نرم افزار و کتاب می باشد، رونمایی خواهند شد، همچنین معرفی حوزه های علمیه کهن که خاستگاه علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ بوده اند نیز از برنامه های ما در این دوره از نمایشگاه می باشد.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه کشور افزود: معرفی 45 مفسر برتر قرآن از آغاز غیبت کبری حضرت ولی عصر (عج) تا پایان دوره صفویه از دیگر برنامه های بخش حوزوی نمایشگاه قرآن می باشد، همچنین دراین دوره میزبان علما، طلاب و فرهیختگان اسلامی خارجی که دارای آثار و جایگاه های علمی مذهبی بین المللی هستند نیز خواهیم بود.

وی در ادامه به نحوه چینش بخش های مختلف در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در بحث برگزاری هر نمایشگاهی دو نکته اساسی و مهم باید در نظر گرفته شود، اول بحث مکان نمایی کلی نمایشگاه است که باید امکانات لازم برای بازدید کنندگان و اصحاب رسانه در آن به خوبی تأمین شود و دومین مبحث مهم هم نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی به مخاطبین می باشد تا حضور هر چه بهتری در نمایشگاه داشته باشند.

مدیر بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مورد مکان نمایی نمایشگاه، ابراز داشت: در این موضوع به اعتقاد بنده عملکرد مسئولان خوب بوده و مکان حال حاضر نمایشگاه امکانات به نسبت خوبی دارد، به طور مثال نحوه دسترسی مخاطبین، فضای مناسب پارکینگ، فضای خود نمایشگاه و ... از نکات مثبت این مکان می باشد، اما کاستی هایی همچون نبود اینترنت که کار را برای اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی سخت می کند و استفاده نامناسب از فضای وسیع نمایشگاه که باعث جزیره ای شدن سالن ها شده هم در این مکان به چشم می خورد، البته برخی از این مشکلات قابل حل است و برخی دیگر باید در سال های آینده مد نظر مسئولان قرار گیرد تا در دوره های آتی شاهد این مشکلات نباشیم.

حجت الاسلام طیب حسینی در پایان یادآور شد: در سال های اخیر در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی در حوزه نمایشگاه قرآن کاستی هایی به چشم می خورد که باعث می شود از میزان مخاطبین نمایشگاه کاسته شود؛ البته تأخیر 15 روزه در شروع نمایشگاه و نیز نوع چینش بخش ها هم در استقبال کم مخاطبین بی تأثیر نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha