شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مکه مکرمه/حج

حوزه/ نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در منطقه قم گفت: هيچ قدرت و ثروتي نمي‌تواند جايگزين حج شود بايد قدر دان اين جايگاه بود و از آن‌ به خوبي بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد نقدي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در منطقه قم در همايش زائران سال 94 كه در محل مجتمع ياوران حضرت مهدي (عج) برگزار شد با بيان اين‌كه براي روشن شدن اهميت حج مي‌توان در بيان اهل‌بيت (ع)؛ اين اهميت را يافت، اظهار كرد: به هر دليل و انگيزه اوليه كه يك حاجي راهي سفر حج مي‌شود با اين روايات اهل‌بيت بايد افق نگاه خود را ارتقاء بدهد.

وي افزود: سفر حج، سفري خاص و مهمي است چراكه طبق روايات صحيح حدود به 900 نفر از پيامبران خدا دور خانه كعبه طواف كرده‌اند كه خود از امتياز و اهميت اين سفر محسوب مي‌شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین نقدي با اشاره به تعداد انبياء الهي كه در اطراف خانه كعبه مدفون هستند، اظهار كرد: بر اساس روايتي در بحارالانوار" از ركن يماني تا ركن حجرالاسود در كنار خانه خدا 70 پيامبر و نبي الهي مدفون هستند" همچنين براساس روايتي ديگر از اين كتاب " داخل حجر اسماعيل همان نقطه‌اي كه به صورت نيم دايره در حال حاضر موجود است و زير ناودان طلاي كعبه واقع شده 70 پيامبر از جمله حضرت اسماعيل(ع)، دختران آن حضرت و حضرت هاجر(س) مدفون هستند.

وي ادامه داد: روايتي از اهل‌بيت(ع) درباره اهميت حج واردشده است كه حضرت رسول (ص) دريكي از سفرهاي حج خود كنار خانه كعبه نشسته بودند كه فردي بر ايشان وارد شد و عرضه داشت يا رسول‌الله من براي حج از خانه خارج شده‌ام؛ ولي در ايام حج به مكه نرسيدم و نتوانستم اعمال را بجا بياورم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در منطقه قم با اشاره به اين‌كه آن فرد در ادامه به حضرت رسول عرضه داشت كه من غني و ثروتمند هستم شما به من دستوري آموزش بده تا ثواب اعمال حج را ببرم و وجوب اعمال از من رفع شود، گفت: حضرت در پاسخ وي فرمودند، اگر كوه ابو قبيس به طلاي قرمز تبديل شود و آن را بخواهي بجاي اعمالي حج بپردازي اين وجوب از تو رفع نخواهد شد.

وي افزود: حاجي بايد بداند كجا مي‌رود و هر قدم او در درگاه خدا و در معادلات دنيا چقدر تأثير زياد و بزرگي مي‌رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha