شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار طلایی/ غرفه خبرگزاری حوزه/ نمایشگاه قرآن

حوزه/ نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس اتحادیه تشکل های قرآنی مردم نهاد با اشاره به ضرورت ترویج فراگیر آموزه های قرآنی، گفت: ترویج سبک قرآنی نیاز امروز جامعه است.

مرتضی طلایی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با حضور در غرفه خبرگزاری«حوزه»، در مورد فعالیت های شهرداری و شورای شهر تهران در مباحث قرآنی، گفت: رویکرد مدیریت شهری تهران رساندن مردم به سبک زندگی قرآنی است، در همین راستا همه ساله جشنواره "شمسه" قرآنی را برگزار می شود. همچنین حمایت از فعالان عرصه قرآنی در زمینه های مختلف از حضور در مراکز قرآنی و فرهنگی شهرداری گرفته تا تسهیلات وام و ... از دیگر فعالیت های شهرداری تهران در عرصه قرآنی می باشد.

نایب رئیس شورای شهر تهران در تشریح دیگر فعالیت های شهرداری تهران در حوزه قرآنی با اشاره به تأسیس 354 خانه قرآن و عترت در محله های تهران، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در بوستان گفتگو نمایشگاه حمایت از فعالان حوزه قرآنی را برگزار کردیم، همچنین در 22 منطقه شهرداری تهران، شورای عالی قرآنی به ریاست شهرداران مناطق تشکیل شده که در هر منطقه فعالان قرآنی در این شورا حضور یافته و در بحث سیاست گذاری، حمایت از برنامه های قرآنی و ... فعال هستند.

رئیس اتحادیه تشکل های قرآنی مردم نهاد در مورد فعالیت های این اتحادیه گفت: یکی از مهم ترین اقدامات اتحادیه در سال گذشته انجام هماهنگی های لازم جهت ادغام اتحادیه های قرآنی وابسته به وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی بوده که به یاری خدا در مراحل پایانی آن هستیم و حداکثر ظرف یکی دو ماه آینده این ادغام عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: اتحادیه در سطوح عالی تصمیم گیری های قرآنی حضوری فعال دارد، به طور مثال در شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش مربوط به قرآن نماینده دارد و برای اولین بار ردیف بودجه ای برای اتحادیه تعریف شد که این بودجه در استان های مختلف توزیع شد.

طلایی در ادامه با اشاره به روند برگزاری نمایشگاه قرآن، افزود: شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری آمادگی هر گونه همکاری با وزارت ارشاد در جهت هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه قرآن را دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد محل نمایشگاه قرآن نیز تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در محل باغ موزه دفاع مقدس یکی از مثبت ترین اتفاقات سال های گذشته بوده است، چرا که با توجه به مفرح بودن این فضا، بازدیدکنندگان می توانند در کنار استفاده از فضای تفریحی ، از نمایشگاه قرآن نیز بازدید کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha