جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انصارالله یمن

حوزه/ شبکه "بی بی سی" با اشاره به انفجار تروریستی در صنعا نزدیک یک بیمارستان، از شلیک یک موشک توسط ارتش یمن به پایگاه موشکی عربستان در ریاض خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از العالم،  شبکه انگلیسی بی بی سی اعلام کرد: نیروهای ارتش یمن که متمایل به نیروهای انصارالله هستند، پایگاهی نظامی را در ریاض پایتخت عربستان هدف قرار دادند.

این رسانه دولتی انگلیس اعلام کرد: این موشک اسکاد، در پایگاه موشکی "السلیل" در "وادی الدواسر" در منطقه ریاض فرود آمد و "شرف لقمان" سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرد.

شرف لقمان اظهار داشت که شلیک این موشک در پاسخ به جنایتها و تجاوزگری‌های سعودی و افزایش حملات هوایی جنایتکارانه به یمن است، که هر جنبنده‌ای را در این سرزمین هدف قرار می‌دهد.

بی بی سی خاطرنشان کرد که عربستان سعودی هنوز واکنشی رسمی به اعلام شلیک این موشک از سوی یمن نشان نداده است.

دیروز انفجار خودروی بمبگذاری شده پشت بیمارستان نظامی صنعا، چندین مجروح برجا گذاشت.

قربانیان این حمله تروریستی از شهروندان هستند.

ساختمانی که مراسم ختم یکی از قربانیان انفجار تروریستی سابق در آن در حال برگزاری بود، در این انفجار آسیب دید.

مناطق مسکونی، زیرساختهای شهری، بیمارستانها و مساجد از عمده ترین مناطقی هستند که در حملات عربستان سعودی هدف قرار می گیرند؛ به همین دلیل بیشتر قربانیان این حملات از شهروندان و به ویژه زنان، کودکان و یا سالخوردگان هستند. این درحالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در پاسخ به این حملات فقط مواضع نظامی و پایگاه های ارتش عربستان را هدف قرار می دهند.

انعکاس این رسوایی‌ها در رسانه‌ها و اعتراض برخی نهادهای حقوقی به جنایتها علیه مردم یمن، موجب شده که حتی حامیان غربی عربستان سعودی نیز به سطوح بیایند و به اجبار به جنایات عربستان در یمن اعتراف کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha