جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب پرتوی از عظمت امام حسین (ع)

حوزه/ کتاب پرتوی از عظمت امام حسین (ع) به قلم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی که چاپ جدید آن تازه به بازار آمده، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شد.

  به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از تهران، كتاب «پرتوی از عظمت امام حسین‌(ع)» یکی از آثار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی است که چاپ دوم آن در یک جلد با 470 صفحه و قطع وزیری در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می‌شود.

این کتاب در چهار بخش گردآوری شده که به شخصیت و فضایل امام حسین (ع)، بنی‌هاشم و بنی‌امیه، علل قیام امام حسین (ع) و نتایج و فواید قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) توجه دارد.

در بخش اول این کتاب، ابتدا سیمای نورانی امام حسین‌(ع) در کتاب خدا ترسیم شده که آیه مودت، آیه تطهیر و آیات دیگر که درباره فضیلت پنج تن آل عبا نازل شده است به این مسئله اشاره دارد و در ادامه نیز احادیث پیامبر مکرم اسلام(ص) به تصویر کشیده شده. فصل اول با بیان مکارم اخلاق سیدالشهداء و ابعاد گوناگون اخلاقی آن حضرت به پایان می‌رسد.

بخش دوم درباره بنی‌هاشم و بنی امیه است که به طور تفصیلی به اوضاع زندگی و مخصوصا صفات رذیله معاویه و یزید به طور مستند پرداخته شده است.

در بخش سوم نیز علل قیام سید و سالار شهیدان‌ (ع) مورد بررسی قرار گرفته که از این رهگذر حدود 6 علت اصلی و مهم مورد شرح و توضیح قرار گرفته و در آخر بخش، به چند شبهه پیرامون حادثه عظیم عاشورا پاسخ گفته شده است.

بخش چهارم نیز با عنوان نتایج و فوائد قیام حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) به 9 فائده مهم و تأثیرگذار قیام خونین و سراسر حماسه کربلا می‌پردازد و بدین ترتیب کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین (ع) با مطالب سودمند خود پایان می‌پذیرد.

براساس اعلام روابط عمومي انتشارات دفتر حضرت آيت الله صافي گلپايگاني، این کتاب ارزشمند که منبع ارزشمندی برای مبلغان و دارای مفاهیم مناسبی برای سایر مردمان است در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha