پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کریم سرافراز-مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، گفت: سعادت، امنیت و آرامش و رونق جامعه اسلامی در گرو ترویج امربه معروف و نهی از منکر است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، از  شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، امروز  همزمان با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان،  در نشستی اخلاقی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی  به اهمیت  موضوع امربه معروف ونهی ازمنکر در جامعه پرداخت و گفت: تعدد آیات قرآن مجید درباره موضوع امربه معروف و نهی از منکر، نشانه اهمیت این فریضه ارزشمند اسلامی است.

وی، افزود: امربه معروف و نهی از منکر، از اصلی ترین ارزش های دینی و مهم ترین وظایف مؤمنان و بارزترین ویژگی جامعه اسلامی به شمار می رود.

کارشناس مسائل دینی، با اشاره به آیه شریفه 104 سوره مبارکه آل عمران، گفت: باید از میان مسلمانان، گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنها را به امور خیر وادار کنند و از کارهای زشت و ناپسند و نکوهیده بازدارند.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: در ادامه همین سوره، امتی که امربه معروف و نهی از منکر دارد، بهترین امت ها برشمرده  شده اندکه همانا امت اسلام می باشد.

وی، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، اظهار داشت: مسلمین به نوعی بر یکدیگر ولایت دارند و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از همین ولایت مسلمانان بریکدیگر سرچشمه می گیرد.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، با نقل روایتی از امام علی علیه السلام، اهمیت فریضتین را بالاتر از جهاد دانست و گفت: مولای  متقیان فرموده اند: " همه اعمال نیک و خیر و خوبی ها و بالاتر از آنها، جهاد در راه خدا در مقایسه با امربه معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای در برابر دریاست.

وی، رونق جامعه اسلامی را در گرو انجام امر به معروف و نهی ازمنکر دانست و به نقل از امام باقر علیه السلام، عمل به این فریضه ارزشمند را سیره و منش و روش انبیاء الهی دانست که به واسطه آن واجبات دین قوام می یابد، راهها امن می شوند، کسب و کارها حلال و حقوق مردم به آنها بازگردانده می شود و رونق جامعه اسلامی را فرا می گیرد.

 مسئول حوزه  نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به برخی اظهار نظرها که امربه معروف و نهی از منکر را در تضاد با آزادی انسان می داند، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، تأکید کرد: فلسفه این فریضه الهی، به مثابه کشتی می ماند که گروهی سوار بر آن به وسط دریا می روند و فردی قصد سوراخ کردن کشتی را می کند؛ اگر دیگران مانع سوراخ شدن کشتی نشوند،‌همگی غرق خواهند شد.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، حق نظارت فرد بر جامعه است که یک امر طبیعی می باشد و این حق مسلم، در قوانین امروزی حقوق شهروندی نامیده می شود که هر فردی بعنوان شهروند مسئول، می تواند نظارت بر جامعه ای که در آن ساکن است، داشته باشد.

وی، با نتیجه گیری از این بحث، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه و حق انسانی و اسلامی دانست که در عین حال، عمل خیرخواهانه و دلسوزانه می باشد و در اصل نظارت عمومی و همگانی در اجتماع به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha