شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد رضا مبلغی - لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: سفره های افطاری رنگین و پر هزینه با عقاید و باورهای اسلامی و شرعی ما همخوانی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان نسبت به افطاری دادن به مومنان سفارش ویژه ای شده است، ابراز داشت: افطاری دادن سنت حسنه ای است که باید این ضیافت ها مطابق دستورات و تاکیدات دین مبین اسلام برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه افطاری دادن بخصوص به فقرا و نیازمندان ثواب ویژه ای دارد، افزود: در دادن افطاری باید از چشم و هم چشمی و تجملات پرهیز کنیم و در ماهی که خدای متعال میزبان ماست، با قصد قربت و اخلاص قدم هاب خیر را برداریم.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر این که سفره های افطار باید رنگ و بوی معنوی داشته باشد، بیان داشت: اسلام با هرگونه اسراف و تجملات مخالف است و همیشه بر قناعت و ساده زیستی تاکید کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، افطاری هایی که مبنای آن اسراف و تجملات باشد را موجب بروز کینه  و کدورت دانست و بر رعایت اخلاص و سادگی در برگزاری این ضیافت ها تاکید کرد.

وی با اشاره به این که فلسفه وجودی این ماه عزیز ساده زیستی و کم خوری است، خاطر نشان کرد: گرایش افراطی به تجملات و ظواهر نه تنها قلوب مومنان را به همدیگر نزدیک نمی کند، بلکه موجب چشم و هم چشمی و کدورت نیز خواهد شد و جامعه اسلامی و باورها و عقایدش را نیز تهدید خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان یادآور شد: اسلام با دستورات الهی خواسته که همگان بدون هیچ گونه تفاخری  به یکدیگر کمک کنند و همدیگر را دریابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha