پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهوازگفت: امام صادق(ع) در کلامی گهربار و پرمغز بیان می کنند که «همانا من از آیه الکرسی برای بالابردن درجاتم استفاده می کنم»؛ و این روایت بیانگر اهمیت و فضیلت بسیار آیه الکرسی بوده و مداومت بر آن سبب عاقبت به خیری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، عصر امروز در سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، به فضایل قرائت آیه الکرسی اشاره کرد و اظهار داشت: خیر و برکاتی که در طول عمر آدمی، نصیب انسان ها می شود، همگی توفیقات الهی بوده و باید شکر گذار آنها بود.

وی با اشاره به آیه 255 سوره بقره که معروف است به «آیه الکرسی»، تصریح کرد: این آیه گنجی به تمام معناست که فضیلت و خواص بسیاری را در خود جای داده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: از عظمت این آیه همین بس که وقتی نازل شد همه بت‌های جهان شکسته و فریاد شیاطین در آمد؛ پس بر این آیه مداومت داشته باشید که درب های آسمانی را بر روی شما باز می کند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به خاصیت این ذکر عظیم در تقویت بینایی چشم، افزود: در روایت آمده است هرکه بعد از هر نماز دستان خود را روي چشم گذارد و پس از آن آیه الکرسی و ذکر«اللهُمَّ احفَظ حَدَقَتَیَّ. بِحَقِّ حَدَقَتَیَّ عَلِیَّ بنِ اَبیطالّبٍ أمیرَالمِؤمِنینَ عَلَیهَ السّلام» را قرائت کند، هیچ گاه دچار ضعف قوای بینایی نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، به نحوه استجابت دعا اشاره کرد و گفت: در روایت آمده هرکس سوره های حمد، توحید و قدر را همراه با آیه الکرسی بخواند و سپس از جای برخیزد و حاجات خود را زمزمه کند، دعایش مستجاب خواهد شد.

وی به بیان حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت و افزود: ایشان در کلامی گهربار و پرمغز بیان می کنند که «همانا من از آیه الکرسی برای بالابردن درجاتم استفاده می کنم»؛ و این روایت بیانگر اهمیت و فضیلت بسیار آیه الکرسی بوده و مداومت بر آن سبب عاقبت به خیری است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود، اظهار داشت: امام رضا(ع) به نقل از پيامبر اکرم(ص) فرموده که «هر كس ۱۰۰مرتبه آيه الكرسي را بخواند چنان باشد كه همه عمر خود را عبادت كرده است».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha