شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ آیت الله شفیعی، گفت: زبان مؤمن باید لطیف باشد و این لطافت به معنای جُک گفتن، تمسخر و یا استهزاء دیگران نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه ضیافت الهی، با بیان این که بهترین زمان برای عادت به انجام امور معنوی، ماه مبارک رمضان است، گفت: باید بتوانیم در روزهای این ماه مبارک، صفات نیک و پسندیده را در خود بپرورانیم و آنان را تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به بخشی دیگری از حدیث اخلاقی امام علی(ع)، مبنی بر «مفتوح الباب للاحسان، لطيف اللسان، كثير التبسم، دائم الحزن، كثير التفكر، قليل النوم، قليل الضحك» اشاره کرد و افزود: مهمان نوازی و اکرام میهمان از صفات مؤمن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که صفات مؤمن را باید در در سیره ائمه اطهار(ع) جستجو کرد، تصریح کرد: میهمان نوازی در سیره عملی ائمه مشهود بود.

آیت الله شفیعی، به عبارت «لطیف اللسان» اشاره کرد و گفت: زبان مؤمن باید لطیف باشد و این لطافت به معنای جُک گفتن، تمسخر و یا استهزاء دیگران نیست.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که زبان انسان نباید در خدمت گناه باشد، اظهارداشت: لطیف بودن زبان به معنای ارشاد و راهنمایی دیگران با نیت خیرخواهی است؛ چرا که مؤمن حقیقی باید از ایمان خود به دیگر بندگان برساند.

وی با اشاره به عبارت "کثیر التبسم و دائم الحزن"، تصریح کرد: مؤمن باید همواره خنده رو و متبسم باشد، اما در عین حال در دل و از درون ترس و خوف خدا او را محزون کند.

آیت الله شفیعی، به عبارت « قليل النوم» اشاره کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از مردم به خواب زیاد عادت کرده اند و این در حالی است که نحوه خوابیدن آن ها نیز صحیح نیست.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که حداقل 2 ساعت پس از خوردن غذا نباید خوابید، اظهارداشت: سیره علما در تابستان 6 ساعت خواب در شب و 2 ساعت خواب در روز بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که مؤمن باید از فرصت های خود در جهت عبادت و طاعت خداوند بهره برد، گفت: باید ذکر و یاد خدا را همواره بر لب داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha