پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 352842
۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
دعای روز سیزدهم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، با بیان این که گناه سبب سیاه شدن قلب انسان می شود، گفت: این سیاهی، چشمان انسان را در برابر حقایق الهی کور می کند و او را به پرتگاه می کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، با اشاره به دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان، «اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقى وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین» اظهارداشت: انسان در این دعا از خداوند می خواهد که او را از آلودگی ها و کثیفی ها، پاکیزه نگاه دارد.

امام جمعه اهواز، با بیان این که آلودگی تنها مختص جسم نیست و گاهی روح انسان نیز آلوده می شود، اظهار داشت: گناه از عوامل آلودگی روح انسان است و این آلودگی با استغفار و توبه در درگاه پروردگار پاک خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که گناه سبب سیاه شدن قلب انسان می شود، خاطرنشان کرد: این سیاهی، چشمان انسان را در برابر حقایق الهی کور می کند و او را به پرتگاه می کشاند.

*اهمیت نظافت و پاکیزگی در اسلام

امام جمعه اهواز، با اشاره به اهمیت جایگاه نظافت و پاکیزگی در دین اسلام اظهار داشت: مؤمن باید همواره طاهر باشد و در حدیثی از امام صادق(ع) نیز آمده که «اگر کسی با وضو به رختخواب برود، رختخواب او به محل عبادتش تبدیل می شود».

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وضو و طهارت روحی و جسمی را حائلی میان انسان و معصیت دانست و افزود: در احادیث ائمه اطهار(ع)، نظافت و پاکیزگی بخشی از ایمان قلمداد شده و این مسئله نشانه از اهمیت پاکیزگی در اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که افزون بر پاکیزگی در سیره ائمه اطهار(ع)، زیبایی های ظاهری نیز اهمیت فراوان داشته است، گفت: پوشیدن لباس های پاک، زدن عطر و شانه کردن مو از جمله این موارد است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha