پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مقتدایی - شهردار قم

حوزه/ دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه، گفت: قم امروز پايگاه جهان تشيع است و سالانه جمع كثيري از مبلغان به ديگر كشورها اعزام مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آيت‌الله مرتضي مقتدايي ظهر امروز در ديدار شهردار قم با تبريك انتصاب دكتر سقاييان نژاد به عنوان شهردار قم بيان كرد: شما در شهر اصفهان منشا خدمات بسياري بوده‌ايد و لطف الهي شامل شما شده كه نعمت خدمت در حرم اهل بيت(ع) نیز نصيب شما شده است و بايد شاكر خداوند باشيد كه در شهر مقدس قم توفيق خدمت يافته‌ايد و ما نيز از اين انتصاب خرسند هستيم.

 وي با بيان اينكه طبق فرموده امام صادق(ع) شهر قم حرم اهل بيت(ع) است بيان كرد: علاوه بر اين شهر قم مرقد مطهر كريمه اهل بيت(س)‌را در خود جاي داده است كه اين وجود با بركت منشا خير براي استان و منطقه است.

دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه با اشاره به وجود حوزه‌هاي علميه، حضور مراجع عظام تقليد و مراكز علمي فراوان گفت: قم امروز پايگاه جهان تشيع است و سالانه جمع كثيري از مبلغان به ديگر كشورها اعزام مي‌شوند.

وي از مسجد مقدس جمكران به عنوان يكي از مراكز مورد توجه شيعيان در همه ايام سال ياد كرد و گفت: بايد در چنين شهري به گونه‌اي خدمت كنيد كه خدمات شما در گوشه  و كنار شهر مشهود باشد و ما شاهد تغيير تحول در شهر از بعد مادي و معنوي باشيم.

آيت‌الله مقتدايي بيان كرد: با شناختي كه از تعهد و ديانت شما داريم اميدواريم كه در مسير رسيدن قم به شان و جايگاهي كه از آن انتظار مي‌رود موفق باشيد.

وي با بيان اين كه در توسعه عمراني شهر بايد موازين اسلامي رعايت شود تاكيد كرد: جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه علميه از شما حمايت خواهند كرد و مراجع عظام تقليد نيز نظرات و تذكراتي در ارتباط با اصلاح امور ديني دارند  ما نيز دعا مي‌كنيم دوران خوبي را در مديريت شهري قم داشته باشيد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم همچنين از شهردار قم دعوت كرد كه در جلسه رسمي جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور يافته و به بيان طرح‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص راهكارهاي برون رفت از مشكلات فعلي قم بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha