جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله احمدی فقیه  یزدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از مسائل بزرگ و با اهمیت در زندگی انسان گذشت است گفت: گذشت تأثیر بسیاری بر رشد و تکامل انسان‌ها دارد و یکی از مهم‌ترین ابعاد آن گذشت از مال دنیا است.

آیت الله احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و با اشاره به اینکه یکی از مسائل بزرگ و با اهمیت در زندگی انسان گذشت است گفت: گذشت تأثیر بسیاری بر رشد و تکامل انسان‌ها دارد و یکی از مهم‌ترین ابعاد آن گذشت از مال دنیا است.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات گذشت از مال دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است افزود: امام حسن مجتبی(ع) به افراد فقیر و مستمند بسیار توجه می‌کردند و از افراد مختلف می‌خواستند سر سفره شان بنشینند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در تاریخ آمده است که امیرالمؤمنین (ع) ، امام حسن(ع) را تعیین کرده‌اند که برای حضرت سفره پهن کرده و فقرا را اطعام دهند و از طرف امیرالمؤمنین(ع) وظیفه اداره سفره و دعوت از افراد و احترام به آنها را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه اکرام و کرامتی که از ایشان نقل شده است بیش از حدی است که در ذهن ما بگنجد گفت: ما باید بیشتر از وضع موجود به اکرام نیازمندان و فقرا اهمیت دهیم و کرامت امام حسن(ع) برای ما درس شود.

آیت الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به راه‌های تقویت اکرام در جامعه بیان کرد: یکی از راه‌های نهادینه کردن اکرام تربیت نفس است، انسان باید خودش قانع باشد که نیاز به تمرین دارد و باید پس از تمرین نتایج آن را ببیند و البته امام حسن(ع) را الگوی خود قرار دهد.

وی ابراز داشت: توسل در انجام این امور بسیار مهم است و می‌تواند روحیه اکرام را در انسان تقویت کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha