سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم- دکتر لاریجانی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: چنانچه حمایت‌های لازم از اوقاف قم صورت بگیرد ظرفیت اجرای طرح نشاط معنوی برای 20 هزار نفر وجود دارد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم امروز در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم جزو استان‌های موفق در برگزاری برنامه‌های قرآنی محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر زیر پوشش برنامه‌های قرآنی اوقاف قم قرار دارند.

وی افزود: همچنین بیش از 200 مربی قرآنی با اداره اوقاف قم در حال همکاری هستند و کلاس‌ها را اداره می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مراسم ترتیل‌خوانی در هفت بقعه متبرکه استان در ماه رمضان امسال جزو دیگر فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود گفت: تاکنون هفت محفل قرآنی هم با حضور قاریان بین‌المللی ایرانی و مصری برگزار در آستان مقدس امامزادگان استان قم برگزار شده است.

وی ادامه داد: در بحث وقف نیز باید گفت قم مدیون موقوفات است؛ وقف در طول تاریخ و در میان مردم قم دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و هست و مدارس، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های زیادی در این استان از این نعمت بهره‌مند شده‌اند و حدود 7 هزار رقبه وقفی هم تاکنون در قم به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به مدفون بودن 400 امامزاده در قم عنوان داشت: این بزرگواران در 100 بقعه متبرکه مدفون هستند و نزدیک به 14 امامزاده شاخص نیز در قم داریم که برنامه‌های اداره کل اوقاف عموما در آنها برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم رویه کنونی اداره اوقاف را برنامه‌ریزی هدفمند به منظور انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگ وقف دانست و افزود: اقداماتی که در این راستا پیش‌بینی شده‌اند همگی با هدف‌گذاری کامل و بر اساس شرایط موجود و آینده در راستای ارتقاء کمی و کیفی امور هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده با آنچه مورد توقع است فاصله دارند بیان کرد: محلات مختلفی در شهر قم نیاز جدی به زیر ساخت‌های فرهنگی دارند و بقاع متبرکه می‌توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های کنونی بقاع متبرکه، پاسخگوی مردمی که در محلات مختلف زندگی می کنند نیست بنابراین توجه به این اماکن از ضروریات شهر قم به شمار می‌رود تا این اماکن مقدسه بتوانند نقش فرهنگی خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: امسال همزمان با سراسر کشور، طرح‌های نشاط معنوی و ضیافت الهی هم به مناسبت فرا رسیدن فصل تابستان و ماه مبارک رمضان در قم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 700 دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند گفت: این تعداد در سال جاری به دو هزار و 200 نفر رسیده در حالیکه اگر توجه بیشتری به این امر صورت بگیرد ظرفیت پوشش گسترده 20 هزار نفری را هم داریم.

حجت الاسلام حسینی مقدم اضافه کرد: طی سه ماه گذشته، درآمدها و فعالیت‌های فرهنگی اوقاف قم نسبت به سال گذشته 100 درصد یا بیشتر رشد داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha