پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام حسن علیه السلام

حوزه/ کریم اهل بیت(ع) بسیار سخاوتمند بوده در تکریم نیازمندان زبانزد بودند و بارها دارایی خود را انفاق کردند و هیچ کس از کرامت ایشان محروم نمی شد.

به گزارس خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی معصومی لاری، در درس اخلاق طلاب کرمانشاهی و خانواده های آنها، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام حسن(ع) نماد بارز کریم بودن و سخاوت است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای کسب فضایل اخلاقی است، از این رو سعی نماییم در این فرصت مناسب، اخلاق خود را به بهترین نحو ممکن ارتقا داده، زمینه همدلی و همکاری بیشتر را فراهم آوریم.

این استاد اخلاق با اشاره سنت حسنه تکریم مستمندان و نیازمندان، عنوان کرد: کریم اهل بیت(ع) بسیار سخاوتمند و در تکریم نیازمندان زبانزد بودند و بارها دارایی خود را انفاق کردند و هیچ کس از کرامت ایشان محروم نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری تصریح کرد: باید دیگران را مورد عفو و گذشت قرار دهیم، چرا که گذشت نه تنها موجب کسر شأن انسان نمی شود، بلکه مجد و بزرگی را به همراه خواهد داشت.

این استاد اخلاق با تاکید بر این که گذشت و محبت به انسان عزت می بخشد، ابراز داشت: باید با بهترین اخلاق با خانواده رفتار کنیم و از محبت به فرزندان و اطرافیان دریغ نورزیم .

وی در پایان یاد آور شد: ائمه(ع) بهترین الگوهای اخلاقی و رفتاری هستند و با الگوگیری از سیره و منش این بزرگوران، به زندگی سعادتمندانه دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha