پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طب سنتی

حوزه/ مدیر مدرسه سالار شهیدان تبریز، از برگزاری طرح تابستانی و کلاس های طب سنتی، ویژه طلاب در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سالک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، از برگزاری طرح تابستانی ویژه طلاب در  این مدرسه خبر داد و گفت: این طرح علاوه بر ترم تابستانی مصوب مرکز مدیریت حوزه های علمیه، شامل برنامه های متنوع علمی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی می باشد.

وی بهره گیری از فرصت تابستان، جهت پیشبرد سطح علمی طلاب را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود شرایط و زمینه مساعد در منطقه از جهت آب و هوائی و برای کاهش زمان فاصله دروس، ترم تابستان برنامه ریزی شد.

مدیر مدرسه سالار شهیدان به تشریح این طرح در سال های اخیر پرداخت و گفت: کلاس های طب سنتی از جمله برنامه های سال های گذشته در طرح تابستانی بود که طلاب به موجب این طرح آشنائی در خور توجهی پیرامون مبانی طب سنتی کسب کردند و امسال نیز این کلاس ها دایر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در غالب مدارس، ترم تابستانی، با برنامه های ارتقائی و افزایش پایه همراه است، اما این موضوع نه برای ما و نه برای طلاب محوریت نداشته است، بلکه برگزاری ترم تابستانی در جهت افزایش فراغت در طول سال، جهت تحکیم کتب اصلی حوزه می باشد.

حجت الاسلام سالک، برنامه های سال جاری طرح تابستانی را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: کلاس های خط تحریری، کارگاه های جریان شناسی سیاسی و فرهنگی به صورت هفتگی، و کارگاه های علمی از اهم برنامه های این طرح می باشد.

وی، کارگاه های علمی مدرسه را در راستای کاربردی سازی و تطبیق علوم حوزوی دانست و ابراز داشت: با توجه به فراغت طلاب پایه سه از دروس ادبیات عرب، دوره ای پایانی و تکمیلی ادبیات عرب ضمن مروری کوتاه برای طلاب این پایه مد نظر قرار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز با بیان‌ این که سال تحصیلی جدید، نخستین سال آغاز پایه چهارم در این مدرسه می باشد، گفت: برای طلابی که در سال تحصیلی جدید فقه و اصول خواهند خواند، مستندات از آیات و روایات باب طهارت شرح لمعه مرحوم شهید ثانی(ره) هم از جهت ادبی و هم از جهت فقهی بررسی می گردد.

وی افزود: برنامه های آزاد مدرسه مورد استقبال طلاب دیگر مدارس نیز واقع شده و در این کلاس ها شرکت می کنند و از جمله این کلاس ها، کارگاه آموزشی جواهر البلاغه می باشد.

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: همچون سال های گذشته، طلاب مستعد و دارای ذوق، دوره های روش کلاس داری را می گذرانند و تحت نظارت و هماهنگی های انجام شده تعدادی از طلاب مدرسه به عنوان مربی در برخی مساجد اطراف مدرسه کلاس های آموزشی سنین پایین را مدیریت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در خاتمه افزود: برگزاری طرح تابستانی در ماه رمضان ظرفیت معنوی مناسبی را برای بهره ‌مندی هر چه بیشتر فراهم نموده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha