پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 352982
۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
بوستان کتاب

حوزه/انتشارات بوستان کتاب وابسته به دفترتبلیغات حوزه هرساله دهها اثر نفیس رامنتشر وبه بازارنشرعرضه می کند .

 سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، چند اثر جدید منتشر شده دربوستان کتاب را معرفی می کند.

*   پیام رمضان

 مولف: آیت الله علی کریمی جهرمی

   پیام رمضان، کسب تقوا و پرهیزکاری است. پیامی که عصارهٔ همهٔ آیات قرآن و چکیدهٔ تلاش‌های رسول گرامی(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

در این ماه مبارک، انسان با کنترل اعضا و جوارح خویش، می‌تواند مسیر خودسازی را برای خود، هموار سازد و در مسیر کسب تقوا، گام‌های مؤثری بردارد.

اثر حاضر، با استفاده از آیات و روایات، پیام‌های ماه مبارک رمضان را مرور می‌کند.

*  کلید گشایش ؛ فضیلت ،آداب و آثار دعا

  مولف:  عباسعلی اختری 

   دعا، مغز عبادت است و انسان را در همه جنبه‌های مادی و معنوی، کمک می‌رساند. چگونگی دعا و اوقات آن را باید از قرآن و روایات معصومین(ع) آموخت. اما این ادعیه، گاه در کتاب‌های وسیع و پر حجم آمده است و یافتن آن‌ها برای عموم مردم، دشوار است، از همین رو اثر حاضر به صورت آسان و کم‌حجم، دعاهای مؤثر را آورده است.

*تاویل عرفانی ، تفسیر باطنی

مولف:  حبیب الله بابایی

 تأویل در عرفان نه به معنای خلاف ظاهر، بلکه به معنای تفسیر باطنی ظواهر قرآنی است، و این هرگز به معنای عدول از ظاهر قرآنی که خود ملاک تأویل است، نمی‌باشد. سرّ چنین تأویل باطنی در تکثر معانی آیات قرآنی نهفته است که بسیار متفاوت از نگاه نسبیت‌گرا در قرائت‌های مختلف از دین می‌باشد. تأویل باطنی و تفسیر عرفانی از آیات در دو مرحله رخ می‌دهد: اول، مرحلهٔ کشف باطن و دوم مرحله تبیین و تفسیر باطن. در مرحله کشف باطن، پاکیزکی درون و در مرحلهٔ تبیین، قدرت و لطافت علمی و عقلانی نقش اصلی را ایفا می‌کند.

*   طهارت اهل كتاب و مشركان

 مولف:  دکتر محمد حسن زمانى

  گسترش روزافزون روابط جمهورى اسلامى با ديگر كشورها، حضور بيش از پيش دانشجويان و ديگر اقشار ايرانى در كشورهاى مختلف دنيا و لزوم اعزام كارگزاران و مأموران نظام اسلامى به منظور صدور فرهنگ انقلاب به جهان، ضرورت پرداختن به مسئله طهارت پيروان ديگر اديان آسمانى را ـ كه در فقه شيعه مطرح شده ـ دو چندان ساخته است.

مؤلف در اين كتاب كوشيده است ضمن بررسى ديدگاه‏هاى مختلفى كه در اين زمينه وجود دارد، مبانى فقهى فتوا به طهارت اهل‏كتاب را تبيين كند.

*درسنامه علوم قرآنی / سطح 1

 مولف: حسین جوان آراسته 

 با توجّه به تجربه طولانى مؤلّف در تدریس مباحث علوم قرآنى در برخى از مراكز حوزوى، این اثر (در دو سطح) گامى است نو در راه انتقال مفاهیم و داده‏هاى علوم قرآنى به قرآن‏پژوهانى كه در این وادى نورانى قدم مى‏گذارند. پرداختن به موضوعات مهم و اساسى در علوم قرآنى، پرهیز از اطناب و درازگویى، معرفى منابع مهمّ در بخش‏هاى گوناگون و مراعات قواعد آموزشى از ویژگى‏هاى این كتاب است كه مى‏تواند خلأ متن مناسب آموزشى در مراكز حوزوى و دانشگاهى را جبران نماید.

  * سيماي بهشت و جهنم در سوره واقعه

  مولف: سیدمصطفی حسینی نیشابوری

  قرآن كریم هم انذار مى‏دهد و مى‏ترساند و هم بشارت و مژده مى‏دهد؛ از سویى بهشت را با همه زیبایى‏ها و درجه‏هایش براى مردمان و مؤمنان وصف مى‏كند و از سویى دیگر، جهنّم را با همه دردها و عذاب‏ها و حقارت‏هایش به تصویر مى‏كشد تا جان مؤمنان بدان راغب شود و از این گریزان.

 سیماى بهشت و جهنّم» تفسیر روان و ساده سوره واقعه با استفاده از آیات قرآن و روایات معصومان(ع) است كه معرفت بدان منزل ابدى، جز با بهره‏گیرى از این دو سرچشمه جوشان شناخت، میسّر نیست و هر چه گفته مى‏شود برگرفته از آنهاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha