جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: رسیدگی جدی به حال ایتام و فقرا و نیازمندان جامعه عمل به محتوای آموزه های دینی و نص صریح قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرارسیدن هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی تردید عمل به محتوا و مضامین قرآن یک وظیفه شرعی است و یکی از این محتوای بسیار موکد همین رسیدگی به حال ایتام و فقرا و مظلومان است.

وی افزود: ما به عنوان کسی که مطیع امر الهی و آموزه های وحیانی هستیم باید به این امر دینی و وجدانی که باعث خوشحالی بسیاری از انسان های بی نوا و مستضعف می شود، به طور جدی اهتمام بورزیم.

رییس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: طبعاً در این میان، اغنیا و ثروتمندان که از مواهب الهی بیشتر برخوردارند باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند و البته هر کسی به اندازه خود و در حد وسع مالی اش باید به این تکلیف دینی عمل نماید.

وی ادامه داد: آیات فراوانی در قرآن کریم درباره این موضوع نازل شده ، همچنین روایات فراوانی از ناحیه معصومین به دست ما رسیده است که گویا موضوع می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری ابراز داشت: این میزان که اسلام تشویق و ترغیب امت به انفاق و کمک به ایتام و دستگیری از تهیدستان را مورد توجه قرار داده، شاید هیچ مکتب و دینی راجع به آن سفارش و توصیه نکرده است.

وی همچنین با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری و علما و مراجع به این مساله گفت: هر کس به اندازه توان و قدرت خود باید دست اقشار ضعیف را بگیرد و به خصوص نسبت به ایتام که دل آنها را شاد کند که این باعث می شود که خدا نیز دل انسان را در دنیا و آخرت، شاد و مسرور سازد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: آن چه از سیره و زندگانی امام حسن مجتبی(ع) الگو می پذیریم این است که اولاً تکلیف خود را در دفاع از دین بدانیم یعنی نسبت به محدوده تکالیفمان در برابر دشمن باید معرفت داشته باشیم و ثانیاً هم این که وقتی تکلیف را شناختیم با عزم و اراده ای استوار در میدان دفاع از دین، جانانه به انجام وظیفه بپردازیم.

وی افزود: انجام تکلیف و حفظ دین در برابر دشمن و دفاع از ساحت دین لازم است و در این باره باید به سیره و مرام اهل بیت(ع) تاسی نموده و به خصوص در راستای دفاع از حدود و ثغور دین به مجاهدت بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha