جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 353055
۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
آزمون خواهران

حوزه/مدیر حوزه علمیه زینبیه خواهران آبیک از تمدید فرصت ثبت نام در این حوزه تا 20 تیر ماه خبر داد.

فاطمه لطفی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در قزوین اظهار داشت: حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک با همت امام جمعه شهرستان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از سال 1391شروع به کار کرد.

وی مهمترین هدف از تشکیل حوزه علمیه خواهران را تاثیر نقش مهم بانوان در خانواده و اجتماع دانست و افزود: یک مادر تحصیل کرده که با مبانی دینی آشناست تاثیر بهتری می تواند در تربیت خانواده سالم داشته باشد. متاسفانه در جامعه کنونی دغدغه برخی خانواده ها بیشتر از این که آشنایی فرزندان با زندگی دینی و اسلامی و رسیدن به کمال شایسته انسانی باشد، فقط علم تجربی شده است در صورتی که علم و تجربه مکمل یکدیگر هستند.

این مسئول ادامه داد: با بررسی زندگی علمای به نام گذشته، مانند ابن سینا، خواجه نصیر طوسی، ملاصدرا  می بینیم اولین چیزی که پدر و مادر این افراد به فرزندانشان آموزش می دادند، قرآن بوده و علوم تجربی و علوم دینی را در کنار هم آموزش می دادند. اما متاسفانه در دنیای امروز به تقلید از دنیای غرب شعار جدایی دین از سیاست مُد روز و اندیشه روشنفکر نمایان شد؛ لذا تلاش ما باید این باشد که با تربیت صحیح اسلامی،  دین را به متن زندگی خود بیاوریم.

مدیر حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک، گفت: شرایط پذیرش در حوزه علمیه خواهران آبیک  طبق ضوابط و مقررات اعلام شده ثبت نام کنندگان باید دارای حداقل مدرک دیپلم بوده و با توجه به شرایط خود در یکی از سه بخش تمام وقت، پاره وقت، نیمه حضوری ثبت نام اولیه انجام دهند که پس از بررسی امتیازات علمی، معدل درسی،مصاحبه و مراحل دیگر، اسامی پذیرفته شدگان در مرداد ماه اعلام شده و از هفته آخر شهریور شروع به تحصیل می کنند.

لطفی بیان کرد: مدرک تحصیلی ارائه شده به دانش آموختگان حوزه، سطح دو (لیسانس)  بوده و مانند فارغ‌التحصیلان رشته های دیگر معتبر و دارای امتیاز می باشد. دانش آموختگان سطح دو می توانند در مقاطع بالاتر حوزه یا دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: تاکنون برای سال جدید بیش از 70 نفر ثبت نام کرده اند که پس از طی مراحل مختلف در مرداد ماه دعوت به مصاحبه می شوند و در پایان مرداد نیز نتایج پذیرفته شدگان اعلام می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha