پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن کریم

حوزه/ در دوره سیزدهم آزمون قرآن و عترت، از مجموع53 هزار و 600 نفر ثبت نام کننده، حدود 70درصد یعنی 37 هزار و 603 نفر در آزمون شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، عصر امروز در نشست خبری قرعه کشی نفرات برتر سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برگزاری این آزمون ها یکی از از فعالیت های سالانه معاونت قرآن و عترت است، اما ویژگی امسال، واگذاری برگزاری آن به بخش خصوصی بود.

وی با تقدیر از نقش موسسات قرآنی و ادرات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، ابراز داشت: گزارش ناظران اعزامی معاونت قرآن و عترت به محل های برگزاری آزمون ها، حاکی از دقت نظر در برگزاری آن می باشد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نیمی از شرکت کنندگان، حائز نمره مطلوب شده اند و در برخی رشته ها نیاز به قرعه کشی نداریم، اما بعضی رشته ها نیز به دلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان قرعه کشی صورت می گیرد.

*شرکت بیش از 53 هزار نفر در دوره سیزدهم

حجت الاسلام علی پروانه، مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نیز دراین نشست خبری با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: دوره سیزدهم این آزمون، در یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده و از مجموع53 هزار و 600 نفر ثبت نام کننده، حدود 70درصد یعنی 37 هزار و 603 نفر در آزمون شرکت کردند.

وی ادامه داد: حدود 77درصد از شرکت کنندگان خواهرن و 23درصد نیز آقایان بودند. همچنین امسال 8 درصد شرکت کننده آزاد داشتیم و مابقی از اعضای موسسات قرآنی بودند.

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان این که 972موسسه قرآنی در این آزمون مشارکت داشتند، افزود: 2درصد از شرکت کنندگان دارای مدارک حوزوی بودند، همچنین 51درصد در رشته حفظ قرآن کریم، 43درصد در مفاهیم و ترجمه ، 3درصد در مفاهیم نهج البلاغه و 3درصد نیز در بخش تدبر در قرآن، در آزمون شرکت داشتند.

حجت الاسلام پروانه تصریح کرد: در ازریابی عملکرد استان ها با توجه به میزان مشارکت و درصد قبولی داوطلبان استان های سیستان و بلوچستان، البرز، همدان، زنجان و آذربایجان شرقی به عنوان استان های برتر و برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: مجموعا 21 هزار نفر شامل قرعه کشی شده و از این تعداد به 420نفر هدایایی شامل کمک هزینه سفر عمره به مبلغ یک میلیون تومان برای 20نفر، کمک هزینه سفر به عتبات به مبلغ 500هزار تومان برای 60نفر و سفر به مشهد مقدس به مبلغ 200هزار تومان برای 200نفر است.

وی در پایان در خصوص برگزاری طرح ملی تلاوت قرآن نیز گفت: امسال چهارمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن به منظور استعدادیابی نوجوانان 8 تا 14سال، از اول تیر ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha