پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با اعلام اتمام سومین نمایشگاه قرآن و عترت قم گفت: باید در طول سال نیز با همدلی و یاری دستگاه ها و نهادها، این گونه فعالیت های فرهنگی هنری قرآنی در تمام نقاط استان قم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام علی اسماعیلیان در آخرین شب برگزاری سومین نمایشگاه قرآن و عترت قم  اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی و به شکلی زیبا و با تنوع موضوعی در ماه مبارک رمضان رقم خورد.

وی، بخش نشر این نمایشگاه را بخشی تخصصی عنوان کرد و افزود: ناشران تخصصی قرآن های با ترجمه های مختلف را در این نمایشگاه عرضه کردند و همچنین پژوهش هایی که در این خصوص انجام شده به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام اسماعیلیان، بخش هنر را به واسطه اجرای برنامه های زنده هنری و ارتباط مستقیم با بازدیدکنندگان بخش زیبای نمایشگاه برشمرد و اظهار داشت: خوشنویسی، نقاشی، معرق روی چرم، منبت کاری، محرق کاری با ساقه گندم با استفاده از کلمات اهل بیت(ع) و قرآن، سفال گری و حکاکی قرآنی روی سفال از جمله بخش های هنری سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم، اجرای ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان را بخش ویژه این نمایشگاه دانست و اضافه کرد: در این بخش که یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه بود، کارشناسان خبره در حوزه کودک و نوجوان مفاهیم قرآن و عترت را به این دو رده سنی به طور جداگانه ارائه می کردند.

وی با اشاره به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن و عترت قم، اذعان داشت: در این بخش تولیدات متنوعی در خصوص پوشش های اسلامی به معرض نمایش گذاشته و با تخفیف به بازدیدکنندگان عرضه شد.

حجت الاسلام اسماعیلیان، معرفی و ارائه آموزش ها و توانمندی های  موسسات فرهنگی و قرآنی را بخش دیگر این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در یکی از این غرفه ها آموزش تمام هوشمند قرآن به کودکان و نوجوانان ارائه شد.

این مسئول فرهنگی در ادامه همکاری مناسب دو نهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در برپایی سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم از این دست همکاری ها ادامه داشته باشد و با همدلی و یاری دیگر دستگاه ها و نهادها شاهد برگزاری این گونه فعالیت های فرهنگی هنری قرآنی در طول سال در تمام نقاط استان قم حتی در روستاها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha