شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ این مرجع تقلید سقط جنین را از جنس زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت دانستند و گفتند: امروز کسانی که جنین را سقط می کنند، گناه بزرگی مرتکب می شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی یکشنبه شب در برنامه «چشمه معرفت» ویژه برنامه ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه یک سیما پخش شد، در ادامه تبیین بحث معادشناسی، اظهار داشتند: معاد، زندگی پس از مرگ، عذاب، صراط،  بهشت و جهنم حقایقی هستند که در پیش روی ما قرار دارند.

ایشان با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص وعده برپاشدن قیامت، تصریح کردند: سوره هایی نظیر تکویر، انشقاق و انفطار از رستاخیزی جهانی خبر می دهند که مقدمه برپاشدن عرصه قیامت است.

این مرجع تقلید در ادامه به تفسیر و ترجمه آیات سوره تکویر پرداختند و ابراز داشتند: تکویر به معنای خاموش شدن چهره خورشید است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: در هنگام قیامت، چراغ تابان خورشید خاموش شده و ستارگان تیره و تاریک می شوند؛ کوه ها از جای خود کنده شده و به حرکت درمی آیند؛ همه کارهای دنیا تعطیل می شود؛ حیوانات خوی درنگی خود را فراموش می کنند؛ و با جداشدن اکسیژن و هیدروژن از یکدیگر دریاها مشتعل می شوند؛ جان ها به پيكرها درآورده می ‌شوند و جفت يكديگر می ‌گردند.

ایشان با اشاره به آیات 8 و 9 سوره تکویر «وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ، ‏بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ‏»، ابراز داشتند: در این آیات به زنده به گورکردن دختران در دوران جاهلیت اشاره شده است و در قیامت پرسش می شود آن ها به چه گناهی کشته شدند.

معظم له، سقط جنین را از جنس زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت دانستند و گفتند: امروز کسانی که جنین را سقط می کنند، گناه بزرگی مرتکب می شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در روز قیامت نامه اعمال انسان ها گشوده و پخش می شود، ابراز داشتند: در این زمان، آسمان از جای خود کنده و آتش جهنم شعله ور شده و بهشت برای پرهیزکاران نزدیک می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه 14 سوره تکویر «عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا أَحْضَرَتْ»، گفتند: این آیه به مفهوم تجسم اعمال می پردازد چرا که تاکید دارد افراد در روز قیامت می دانند چه عملکردی را آماده کرده اند.

ایشان تصریح کردند: براساس نظر علامه طباطبایی و شیخ بهایی، اعمال انسان ها در روز قیامت حاضر می شوند و حتی ذره ای خوبی و بدی با چشم قابل مشاهده خواهد بود.

معظم له با اشاره به بیانات گهربار حضرت علی(ع) در خصوص معاد، اظهار داشتند: امیرالمومنین(ع) تاکید می کنند «از کسانی نباشید که بدون عمل به آخرت امید دارند و با آرزوهای دراز، توبه را به تاخیر می اندازند».

این مرجع تقلید در پایان شب های قدر را فرصت مناسبی برای توبه کردن دانستند و گفتند: احسان و فضل خداوند در شب های قدر گشوده شده که فرصت مناسبی برای توفیق توبه به درگاه خداوند است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha