شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 353192
۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
آیت الله ناصری

حوزه/ رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اصفهان، آيت الله ناصری در ادامه درس‌های اخلاق خود در ماه مبارك رمضان، ظهر امروز در مسجد کمرزرین با اشاره به برکات  ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: در این ماه خداوند برکات بسیاری را برای ما قرار داده و هر کسی نسبت به معرفت خود از این لطف خداوند بهرمند می‌شود.

استاد اخلاق حوزه با بیان این که نباید انسان ها را از روی ظاهر آنان قضاوت کرد، ابراز داشت: با نگاه حقارت آمیز به هیچ فردی نگاه نکنیم، زیرا ممکن است در نزد خداوند از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: شکر و سپاس به عنوان فضیلتی اخلاقی مورد تایید و تاکید عقل و عقلا است. هر انسانی به حکم عقل به این نتیجه می‌رسد که می بایست در برابر افرادی که به گونه‌ای کاری و یا نعمتی را به او می دهند، شاکر باشد و این شکرگزاری زمانی زیبا تر و نیکوتر می باشد که برای خداوند بلند مرتبه صورت گیرد.

آیت الله ناصری با اشاره به لزوم شکرگزاری نعمت های خداوند، افزود: سپاسگزاری به عنوان عملی مفید و سازنده و ابزاری تشویقی مورد توجه است.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: باید نسبت به نعمت های خداوند شکر گزار باشیم و اگر به دنبال خواسته های چشم باشیم  در شکر گزاری خودکوتاهی کرده و کفران نعمت انجام داده ایم و این کفران نعمت کار ناشایست و دور از بندگی است.

وی با بیان این‌که باید دوستی با اهل بیت(ع) و محبت آنان را در قلب خود پرورش دهیم و این مسئله را در عمل نشان دهیم، گفت: عشق به اهل بیت (ع)زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر (ص) مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) می‌باشد.

انتهای پیام / 38/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha