شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، سیره سیاسی و مدیریتی امیرالمومنین(ع) را نقشه راه مسئولان خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری، بخشدار و دهیاران بخش مرکزی قزوین با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در خصوص هدایتگری و مربیگری دیگران، اظهار داشت: امام علی (ع) فرموده‌اند اگر کسی می‌خواهد هدایت‌گر، مربی و ادب کننده دیگران شود اول باید به اصلاح خود بپردازد و این روش و منش انبیاء الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رسالت مسئولان و مدیران در مسیر رسالت انبیاء الهی قرار دارد و اگر آنها اهل قسط و عدل باشند، جامعه نیز باانگیزه بیشتری در این مسیر حرکت خواهد کرد و اگر این‌گونه شود مسئولان و مدیران سربازان انبیاء الهی خواهند شد.

*اقتدار علوی در رعایت عدالت

وی تأکید کرد: مدیران باید با پیروی از روش مدیریت امام علی (ع) هم اقتدار در رعایت عدالت داشته باشند و هم ارتباط و دوستی با مردم برقرار کنند و نسبت به رونق و توسعه نماز، مسجد، عدالت و قسط، رفاه و عمران و آبادانی روستا همت بیشتری داشته باشند تا خدمات به‌طور مساوی شامل همه مردم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی به فرصت کم خدمت به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: باید از فرصت کم برای خدمت به مردم به خوبی استفاده شود و اهداف باید به‌گونه‌ای تعریف شود که عدالت انبیاء و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برای اجرای امور در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: مدیران باید بیش‌ازپیش به دنبال اجرای فرهنگ عدالت، قسط و هم‌زیستی انسانی در جامعه باشند و اگر مدیران خود الگوی این ارزش‌ها شوند، در اجرای آنها با توفیقات بیشتری همراه خواهند بود.

*لزوم فرهنگ سازی

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: تشویق مردم به قسط یکی از اهداف و رسالت‌های اصلی پیامبران الهی بود که از سوی خداوند متعال به آنها تکلیف شده بود و هیچ‌گاه رعایت قسط و حلال و حرام در بین مردم بر اساس زور و اجبار در دین جایگاهی نداشته و همواره بر فرهنگ‌سازی تأکید شده است.

*توسعه فرهنگ اقامه نماز

امام جمعه قزوین، اقامه نماز در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مسئولان اگر می‌خواهند مردم را در اجرای امور با خود همراه کنند باید برای توسعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه تلاش کنند؛ اقامه نماز، تلاش برای برپایی نماز در جامعه است و با نماز خواندن متفاوت است و تحقق این امر موجب کاهش مشکلات و اختلافات مردم شده و تحقق آن موجب آسان شدن کار مدیریت می‌شود.

وی، توسعه اقامه نماز را یکی از ملزومات اجرای سبک زندگی اسلامی در کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه تأکید دارند و اگر سال‌ها از عمر انقلاب بگذرد و این دستور اجرایی نشود همواره دچار مشکلات خواهیم بود.

*ضرورت اجرای برنامه‌ها با محوریت سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اجرای برنامه‌هایی با محوریت اجرای سبک زندگی اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: مدیران می‌توانند با جلسات کارشناسی، میزان تطابق معیارها و شاخص‌های سبک زندگی اسلامی هر منطقه را با شرایط فعلی بسنجند و پس از آن با بهره‌گیری از نظر کارشناسان دینی بر تقویت شاخص‌ها و معیارهای سبک زندگی اسلامی تلاش کنند چراکه تحقق این امر رحمت و برکات را افزایش می‌دهد و موجب حل مشکلات می‌شود.

*فرصت خدمت به مردم

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مدیران روستاها در شرایط کنونی کشور، تصریح کرد: در شرایط کنونی و تغییر نوع مدیریت در روستاها جوانانی غیور، برومند، ارزش‌مدار به میدان آمده‌اند و باید شرایط کنونی را به فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم تبدیل کنند و از شرایط موجود در کشور برای ایجاد حرکتی نو و پیشرفت در روستاها به خوبی استفاده نمایند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha