شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صادق محمدی - اصول فقه

حوزه/ رئیس انجمن اصول فقه حوزه گفت: شب قدر شبی است که شیاطین در بند اسارت و انسان‌ها در ایمنی هستند و شبی است که در قرآن با صفت مبارکه یاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که شب قدر شب نزول دفعی قرآن به قلب مطهر رسول اکرم (ص) است گفت: شب قدر، شب نزول ملائکه و رحمت الهی بوده و بهترین شب و برتر از هزار ماه می‌باشد.

وی بیان کرد: شب قدر شبی است که شیاطین در بند اسارت و انسان‌ها در ایمنی هستند و شبی است که در قرآن با صفت مبارکه یاد شده است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه افزود: شب قدر شب تقدیر و تصویب آن توسط حضرت حجت (عج) و فرصتی برای بازگشتن به سوی خود و حضرت حق و سبک شدن از گناهان و رهسپار شدن به عالم نور است، لذا توصیه می‌شود که روزه داران نسبت به عرضه اعمال به وجود نازنین حضرت حجت(عج) توجه داشته باشند.

وی با اشاره به آیه 5 سوره توبه گفت: خداوند در این آیه می فرماید" اعْمَلُواْ فَسَيَرَى اللّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ" " خدا و پيامبرش و مؤمنان اعمال شما را خواهند ديد و شما را به نزد دانای نهان و آشکارا خواهند برد و او از اعمالتان آگاهتان خواهد کرد"

وی گفت: اعمال همه ما به خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) عرضه می‌گردد و در زمان ما عرضه اعمال در طول سال به وجود نازنین حضرت حجت(عج) است به ویژه در شب قدر.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ادامه داد: با توجه به وجود حضرت حجت(عج) و انجام اعمال شب قدر و احیای شب قدر باید سعی کنیم بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه مخفی بودن شب قدر برای این است که مردم به همه این شب‌ها اهمیت دهند گفت: در این که شب قدر کدام شب است احتمالاتی گفته شده است و آنچه که بیشتر به آن می‌توان اعتنا کرد شب بیست و یکم و یا شب بیست و سوم است و در روایات داریم که مخفی بودن شب قدر، برای این است که مردم به همه این شب‌ها اهمیت دهند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha