شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهان

حوزه / استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: شب قدر، شب درک حقیقت قرآن و اهل بیت(ع) است و باید از این فرصت طلایی عبودیت و بندگی نهایت بهره را ببریم.

 حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به ضرورت بهره مندی از فیوضات لیالی قدر، اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که در رابطه با شب های قدر مطرح می شود این است که ما باید به شب های قدر به عنوان ظرف نگاه کنیم یا به عنوان مظروف.

 وی ادامه داد: بر اساس آیه قران و تجربیات اهل معنویت، شب قدر ظرف است؛ بنابراین محتوا نیست وهرکسی باید خود بتواند شب قدررا درک کند؛ زیرا قرآن می فرماید "لیلة القدرخیرمن الف شهر".

 این محقق حوزوی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند "کار دین و اسلام نه اصلاح دنیاست و نه اصلاح آخرت است، بلکه هدف و مقصود دین اسلام معرفت الله است"،  این سخن امام راحل به این معنی نیست که دین به دنیا و آخرت نپرداخته، بلکه مقصود آن است که هدف دین رساندن انسان ها به  سعادت است.

استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: اگرما در خواسته هایمان عشق به خدا و معرفت الهی را مقصد قراردهیم، قطعا خواسته های مادی رنگ می بازند و متوجه می شویم که مشکلات اموردنیوی در مقابل مصائب برزخ و عذاب اخروی هیچ است .

 وی با تاکید بر این که اگربه خدا برسیم بقیه امور نیز اصلاح می شود، افزود: اگر در شب قدر خواسته ما فقط الهی باشد، نشان می دهد که شب قدر را درک کرده و به مقصد رسیده ایم.

 حجت الاسلام ملکیان اصفهانی به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این حدیث می فرمایند اگر کسی رابطه خود با خداوند را اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم و زندگیش اصلاح خواهد کرد.

  استاد حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: مسائل دیگری که در ظرف شب قدر به تبع معرفت خدا مطرح می شود، بحث معرفت به قرآن و اهل بیت(ع)، تقدیرسال، شهادت امیرالمومنین (ع)، دعا برای فرج امام زمان(عج)، حفظ جمهوری اسلامی و ... که باید ذیل توجه قرب الهی واقع شود.

انتهای پیام 38/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha