جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 353511
۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
حجت الاسلام علیجان دلدار بیرجند

حوزه/ مسئولان و پژوهشگران حوزه علمیه استان خراسان جنوبی با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند: حضور میلیونی ملت ایران لرزه بر اندام های استکبار جهانی انداخت.

حجت الاسلام دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضوی بیرجند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند،  شکوه و عظمت راهپیمای روز قدس را نشان از بصیرت مردم دانست و گفت: بار دیگر مردم با حضور گسترده خود با آرمان های امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب پیمان دوباره بستند و با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل لرزه بر تن مستکبران عالم انداختند.

مدیر مدرسه علمیه رضوی روز قدس امسال را متفاوت از سال های گذشته عنوان کرد و افزود: امسال به دلیل شیطنت های استکبار و در راس آنها رژیم پلید اسرائیل و اختلافاتی که بین برخی کشورهای اسلامی به وجود آمده است،شاهد برادر کشی در کشور های اسلامی هستیم و روز به روز در حال گسترش است.

وی نمایش قدرت و شکوه حضور مردم را پایان جنایت های منطقه برشمرد و  ادامه داد: وظیفه تک تک ما مسلمانان به ویژه روحانیون و طلاب غیور ایران این است که با پیروی از فرمایشات رهبری ، با حضور در تمام عرصه های فرهنگی داخلی و بین المللی بصیرت مردم جهان را نسبت بیداری اسلامی افزایش دهیم.

ولایت مداری رمز پیشرفت کشور

حجت الاسلام خدایی، رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه بیرجند هم  حضور مردم را لبیک دوباره به ولایت عنوان کرد و افزود: بزرگترین ویژگی مردم ایران ولایت مداری آنان در امورات سیاسی،اجتماعی و فرهنگی  است، که ریشه در ذات مردم ایران دارد.

وی  این ویژگی را باعث رشد علمی کشور دانست و گفت: این ویژگی باعث وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ ایران و از طرف دیگر باعث پیشرو بودن مردم ایران در تمامی صحنه ها علمی, سیاسی, اجتماعی بخصوص حضور در صحنه های دفاع از مظلوم و انزجار از استکبار می شود.

این پژوهشگر حوزه با بیان اینکه حضور مردم در صحنه، نشان از اقتدار و بصیرت مردم است، خاطر نشان کرد: امسال نیز زن و مرد، پیر و جوان در میدان حاضرشدند و فریاد پوشالی بودن نظام غرب و شرق را برای بیداری مردم جهان فریاد زدند.

حضور مردم پشتوانه مذاکرات هسته ای

حجت الاسلام نوفرستی نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی هم با بیان اینکه حضور پر شورمردم نشان از پشتوانه عظیم تیم مذاکره کننده هسته ایست، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای باید به پشتوانه حضور مردم به قدرت تمام از از دستاوردهای دانشمندانمان دفاع و برای رفع کامل تحریم ها گام بردارد.

وی با اشاره بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا اهر فشار است، خاطر نشان کرد: این شعار از اندیشه های امام راحل (ره) است و باید ما پیروی این شعار گام برداشته تا دستان تیم مذاکر کننده برای چانه زنی باز باشد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه باید خط قرمزهای مورد نظر رهبری ملاک و سرلوحه تیم مذاکره کنند ایران باشد، تاکید کرد: مردم و مسئولین نباید متصور از این باشند که با توافق و نرمش در مذاکرات دشمنی های آمریکا و رژیم استکبار جهانی به ایران به پایان می رسد بلکه ملاک آنان اسلام و ولایت است نه هسته ای.

حقوق بشر خیالی امریکا

 حجت الاسلام علی محقی، نیز حضور سراسری مردم نشان از آرمان های استکبار ستیزی انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: امروزه یمن را می توان به  عنوان فلسطین دوم دانست و حمایت همه جانبه مردم از یمن و فلسطین باعث دلگرمی تمام مظلومان عالم می شود.

پژوهشگر حوزه با اشاره جنایت آل سعود در منطقه تصریح کرد: کسانی که دیروز ادعای دفاع از حقوق بشر ، مسلمانان و اسلام را داشتند در صف آرایی در کنار اسرائیل قرار گرفتند و باعث اختلاف بیشتر بین مسلمانان و جنگ برادر کشی در میان مسلمانان شودند.

وی اظهار داشت: شکست اسرائیل در جهت های مختلف اقتصادی و نظامی باعث حربه ی استفاده از سلاح مذهب  بین کشورها شده است و می توان با نگاهی به اوضاع یمن به راحتی حامیان اسلام و مسلمین را از هم شناخت.

حضور مردم نویدی برای نابودی تمام ظلم ها

حجت الاسلام ایمان حسنی، از اساتید حوزه بیرجند هم ، با اشاره به حضور مردم در این فریضه الهی اظهار کرد:  در قرآن کریم آمده است که باید در راه ایمان قدم برداشت، و این همه عظمت و شکوه نشان دهنده ی ایمان مردم است که تداوم این میدان ها کاخ سفید را نابود خواهد کرد.

این پژوهشگر حوزه، با اشاره به لبیک مردم به انقلاب و رهبری تاکید کرد: شکوه و عظمت حضور مردم  در روز قدس مشت محکمی به دهان آمریکا است و این نشان دهنده ی پشتوانه محکم تیم مذاکره کننده هسته ای است.

حجت الاسلام حسنی، خاطر نشان کرد:اگر پیرو ولایت فقیه باشیم و با برداشت از سخنان ایشان می توانیم متوجه شویم که ما به این توافقات احتیاجی نداریم بلکه این آمریکاست که به این توافقات نیازمند است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha