جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور گفت: براساس نظر سنجی ‌های دقیقی که وجود دارد، روحانیت به عنوان مطمئن‌ترین گروه‌ مرجع جامعه به شمار می رود که نشان از اعتماد مردم به آنان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در نشستی با علما و روحانیون خراسان جنوبی، در دفتر امام جمعه بیرجند اظهار کرد: روحانیت، پیشتازان جامعه هستند و بالاترین تعداد شهید، مربوط به این قشر است.

دادستان کل کشور، روحانیت را مطمئن ترین گروه مرجع خواند و خاطرنشان کرد: براساس نظر سنجی ‌های دقیقی که وجود دارد، روحانیت به عنوان مطمئن‌ترین گروه‌ مرجع جامعه به شمار می رود که نشان از اعتماد مردم به آنان دارد.

نماینده خراسان جنویب در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روحانیت وظیفه سنگین مرزبانی از مرزهای اعتقادی، فکری و فرهنگی جامعه را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که افراد و گروه های زیادی داعیه هدایت بشر را دارند، اما تفاوت اساسی این مدعیان با روحانیت، در قیادت و سیاقت است، به تفاوت این در موضوع اشاره کرد و افزود: در سیاقت، مردم را به طرف خوبی‌ها سوق می‌دهند و در قیادت، قائد، خود در قلّه قرار دارد و جامعه و مردم را به طرف خوبی‌ها می‌خواند.

وی، درجات جهاد اکبر را برای افراد، متفاوت دانست و تاکید کرد: جهاد اکبر برای عموم مردم، مبارزه با نفس است، ولی این جهاد برای ممتازین، جهاد اوسط است.

دادستان کل کشور از روحانیت به عنوان مؤثرترین جریان در انقلاب اسلامی نسبت به مردم یاد کرد و ابراز داشت: به این دلیل توجه دشمن به روحانیت بیشتر از اقشار دیگر است و باید از این جایگاه صیانت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با اشاره به حضور باشکوه مردم در روز جهانی قدس، گفت: باید شکرگزار حضور خالصانه مردم در صحنه‌ها باشیم.

*نمایش وحدت و همدلی قدسیان

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی، امام جمعه بیرجند نیز در این نشست با اشاره به شکوه و عظمت راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: مردم با نمایش وحدت و همدلی، پیمان دوباره ای با ولایت بستند.

وی، روحانیت را سربازان خط مقدم جنگ نرم خواند عنوان کرد و افزود: ما نباید برای ولایت دغدغه درست کنیم، بلکه باید بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب را در جبهه فرهنگی پیاده کنیم.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: ما نباید به لایه‌های زیرین و شرایط فرهنگی جامعه بی‌توجهی کنیم، چرا که راز موفقیت امام خمینی(ره) احیای فرهنگ استکبار ستیزی در بدنه زیرین جامعه بود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha