پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اخلاق اسلامی

حوزه/آیت الله شفیعی، با بیان این که گفتاری که عمل در آن نباشد، خیر نیز به همراه ندارد، گفت: انسان باید به اندازه توان عمل خود سخن گوید که این مسئله درس بزرگی برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از  اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه ضیافت الهی، با اشاره به سلسله روایاتی از پیامبر اکرم(ص) که خطاب به حضرت علی(ع) بیان شده اند، اظهار داشت: امام علی(ع) نزدیک ترین فرد به شخص پیامبر(ص) در دوران حیات ایشان بود و از ۴ سالگی نزد پیامبر(صلی الله علیه و آله) به آموختن پرداخت.

استاد حوزه علمیه خوزستان،‌ با اشاره به سخنی از امام علی(ع) مبنی بر این که «پیامبر هزار در از علم به روزی من باز کرد که از هر در، هزار در دیگر باز شده است» گفت: عدد هزار در این روایت انحصاری نیست، بلکه عدد مبالغه است.

وی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به امام علی(ع)  مبنی بر «یَا عَلِیُّ لَا خَیْرَ فِی قَوْلٍ إِلَّا مَعَ الْفِعْلِ- وَ لَا فِی مَنْظَرٍ إِلَّا مَعَ الْمَخْبَرِ وَ لَا فِی الْمَالِ إِلَّا مَعَ الْجُودِ وَ لَا فِی الصِّدْقِ إِلَّا مَعَ الْوَفَاءِ» اشاره کرد و افزود: حضرت در این روایت به نکوهش قول بدون عمل پرداخته است.

آیت الله شفیعی، با بیان این که گفتاری که عمل در آن نباشد خیر نیز به همراه ندارد، گفت: انسان باید به اندازه توان عمل خود سخن گوید که این مسئله درس بزرگی برای بشریت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نگاه کردن به وقایع و رویدادها را وسیله‌ای برای تجربه اندوزی دانست و گفت: ثمری در نگاه کردن، بدون تجربه اندوزی وجود ندارد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به اهمیت بخشش مال و ثروت اشاره کرد و افزود: بخشش سبب برکت و فزونی مال انسان می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به سرنوشت قارون به سبب طمع مال اظهار داشت: اگر مؤمن بخواهد مال و دارایی او پربرکت شود باید از آن به فقر و نیازمندان ببخشد.

آیت الله شفیعی، با بیان این که خیر و نیکی در راستگویی همراه با عمل نهفته است، خاطرنشان کرد: اگر کسی ادعایی در دوستی و رفاقت می کند باید به آن پایبند باشد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود بر بهره گیری بیشتر از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha