چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام شاکرین

حوزه/ مبانی خداشناختی جزیی از یک مجموعه کلان است که باید این مباحث به دلیل اینکه یک کار مجموعه ای است در مقاطع مختلف مورد بحث واقع شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شاکرین ظهر امروز در نشست علمی و کرسی ترویجی «مبانی خداشناسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که در پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی قم برگزارشد گفت: این نشست با ارایه نظریه حجت الاسلام قدردان قراملکی همراه است.

وی افزود: بحث مبانی خداشناختی جزیی از یک مجموعه کار در حوزه مکانی الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت است و هدف ما نیز این است که اساسی ترین مبانی نظری حوزه اندیشه اسلامی که می تواند به عنوان پایه و بنیان نظریه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار گیرد تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر نشست مبانی خداشناختی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهارکرد: مبانی خداشناختی جزیی از یک مجموعه کلان است که باید این مباحث به دلیل اینکه یک کار مجموعه ای است در مقاطع مختلف مورد بحث واقع شود؛ در واقع باید مسایل اساسی در این نظریه کاویده شود و الزماتی که می تواند در این عرصه تولید گر باشد بررسی شود.

وی گفت: این تحقیقات در حوزه های مختلف انجام می شود و قطعا جمع بندی این مباحث دست مایه بسیار خوبی برای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که بتواند یک مبانی فلسفی دقیقی از عرصه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بدست آید.

گفتنی است در این نشست حجت الاسلام قدردان قراملکی از نیز به ارایه بحث پرداخت و حجت الاسلام قائمی نیا و دکتر حیاتی به نقد این نظریه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha