سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مراجع و بزرگان حوزه کارشناسان خبره مسائل دینی هستند و مسئولین باید به نظرات آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اگر می‌بینند که نظر مراجع مخالف است، باید با آنها رایزنی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در خصوص اعتراض مراجع به اکرام فیلم رستاخیز گفت: در مورد فیلم‌هایی که در خصوص مقام و منزلت معصومین(ع) است و حتی فیلم‌هایی که در مورد برخی از اقشار جامعه مانند روحانیون که متولی دین هستند ساخته می‌شود، باید در حفظ شئون آنها دقت فراوانی شود.

وی بیان کرد: پرداختن به برخی مقام‌ها مانند معصومین(ع) و بیان شخصیت آنها دارای مخاطرات خاص خودش است و مراجع احساس می‌کنند که در این فیلم، این حرمت و جایگاهی که در شان آنها است رعایت نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مراجع و بزرگان حوزه کارشناسان خبره مسائل دینی هستند و مسئولین باید به نظرات آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اگر می‌بینند که نظر مراجع مخالف است، باید با آنها رایزنی کنند و نباید نسبت به نظرات آنها بی‌تفاوت باشند، چراکه نگه داشتن حرمت مراجع لازم است.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌ای صورت گیرد که در برنامه‌های آینده و فیلم‌هایی که در مورد مسائل دینی ساخته می‌شود دقت بیشتری صورت گیرد تا هزینه بیت‌المال هدر نرود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه مسئولین دو وظیفه مهم دارند گفت: اولین وظیفه آنها این است که ارتباطشان با مراجع بیشتر شود و اطلاع‌رسانی دقیقی به مراجع شود و توصیه‌هایی که مراجع دارند اعمال کنند.

وی بیان کرد: دومین وظیفه مسئولین این است که قبل از ساخت چنین فیلم‌های مهمی با کارشناسان رایزنی کنند و از نظرات کارشناسی آنها در این موارد استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پرداختن کارگردانان به مسائل دینی مایه مسرت و خوشحالی است گفت: انگیزه این کارگردانان الهی است و باید از آنها تشکر کرد و نباید از سوی دیگر طوری برخورد کنیم که این افراد دلسوز و ارزشی دلسرد شوند و دیگر به کار ارزشی ارجی نهاده نشود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha